Hoe verwijder ik na een week waterproof mascara?

Ik heb vorige week mascara gebruikt, maar was het vergeten te verwijderen. Nu raakt mijn ooglid ontstoken. Wat kan ik nu doen om het alsnog te verwijderen? Met olie krijg ik het er niet vanaf.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.2K
Ritsuka
4 jaar geleden
Ik zou hiermee naar de huisarts gaan, je hebt maar 1 paar ogen
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het moet er toch af.
Zelf gebruik ik altijd Garnier voor waterproof make-up.
Neem twee wattenschijfjes, doe er voldoende remover op, sluit de ogen, leg de watjes op de ogen. Duw voorzichtig tegen de wimpers en laat het weken.
Wrijf vervolgens rustig van het ooglid naar het eind van de haartjes.
Desnoods herhaal je dit een paar keer.
Nooit krachtig wrijven of pulken aan de mascara. Dan verlies je haartjes.
Als het meeste is losgeweekt, spring onder de douche en was je haar en gezicht. Waarschijnlijk verwijder je nu de restjes.
Voorlopig geen make-up op de ogen doen, totdat ze weer rustig zijn.
Succes
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Na een week is de waterproof mascara al lang verdwenen. Dat blijft 2, hooguit 3 dagen zitten. Ik zou even kijken naar andere mogelijkheden die dit probleem veroorzaakten.

Antwoorden (3)

Gebruik een oogmake-upremover. Er zijn veel producten op de markt die speciaal ontworpen zijn om waterproof mascara te verwijderen. Een goede waterproof oogmake-upremover zal alle sporen van mascara snel, veilig en effectief verwijderen. Als je veel waterproof mascara gebruikt, is het investeren in een goede remover zeker zijn geld waard.
4 jaar geleden
In de zomer is een waterproof mascara ideaal. Je kunt ermee zwemmen, en ook transpireren is voor de meeste waterproof mascara's geen enkel probleem. Het is alleen wel lastig dat ze zo moeilijk te verwijderen zijn. Maar met dit stappenplan vliegt je mascara er in no-time af. Zonder boenen.
Waterproof betekent niets meer dan dat het product bestanddelen bevat die sterker hechten op de huid. Doordat het sterker hecht heb je speciale producten nodig om je make-up eraf te halen. Wanneer je geen speciale remover gebruikt moet je ontzettend hard boenen wat je huid en wimpers beschadigt.
Reiningsdoekje:
Het beste kun je beginnen met het verwijderen van de bovenste laag make-up met een reinigingsdoekje. Ga hiermee over je huid en ogen om zo een begin te maken met de reiniging.
Oogmake-up remover:
Daarna is het tijd om je mascara te lijf te gaan. Waterproof mascara kun je niet met een gewone cleanser verwijderen. Om de substantie af te breken heb je namelijk olie nodig. Je kunt hiervoor een pure olie gebruiken zoals bijvoorbeeld kokosolie of babyolie, alleen zitten daar wel wat risico’s aan. De olie laat namelijk een vettig laagje achter in je oog wat in het ergste geval kan leiden tot een oogontsteking.
Beter is het om een 2-fasen oogmake-up remover te gebruiken. Deze bestaan uit één deel olie en één deel lotion. De olie blijft op het watje liggen en de lotion komt aan de andere kant van het watje erdoorheen.
Houd om te beginnen eerst de kant met de olie erop tegen je oog aan gedrukt. Houd dit een aantal seconden vast en wrijf het watje daarna naar beneden over je wimpers. Herhaal deze stap een aantal keer zodat het grootste gedeelte van je mascara eraf is. Draai daarna het watje om en wrijf het weer van boven naar beneden over je wimpers heen om op deze manier de olie te verwijderen. Gedurende deze handelingen houd je je oog dicht zodat de olie niet in je oog kan komen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Thecis
4 jaar geleden
Gedeeltelijk klopt de site waar je naar verwijst (en de tekst letterlijk overneemt). De tweede paragraaf, daar slaan ze alleen de plank mis. Het is niet zo dat de primaire eigenschap waterproof mascara is dat het sterker hecht aan de huid. De primaire eigenschap is dat het niet wateroplosbaar is! Daarbij raadt het artikel olie aan. De vraagsteller heeft al aangegeven dat olie niet werkt. Gelukkig gaat het artikel dan nog wel verder met de 2 fasen remover. Maar waar bestaat de lotion dan uit? Raadt je dan een aceton gebaseerde lotion aan? Ik kan (en zal) geen min geven voor dit antwoord omdat er wel degelijk een aanvulling in staat. Echter, de manier waarop het gegeven is (gewoon een copy-paste met daarbij eigenlijk gedeeltelijk foutieve info vanuit de editor van de bron), keur ik af.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Thecis
Nooit aceton bij de ogen.
Thecis
4 jaar geleden
@elder161
Dat snap ik. Maar ik hoop toch dat je de rest van de reactie ook begrijpt. Je gaat er verder namelijk niet op in...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Waterproof mascara verdwijnt nooit als sneeuw voor de zon.
Ook niet met de beste remover.
Als je de ogen reinigt, naar bed gaat en de volgende ochtend opstaat, lijk je ondanks goed reinigen toch op een koala.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Min is ook niet van mij.
Vind het wel jammer dat een tekst gekopieerd wordt, zonder dat de beantwoorder enige kennis heeft van gebruik.
Thecis
4 jaar geleden
@elder161
Toch gek dat er jarenlang in alle make-up remover aceton heeft gezeten. Men gebruikte dat ook op de ogen. Dus ondanks dat ik je goed snap dat er geen aceton in de ogen moet komenn (is niet goed voor je), heeft de industrie en wetgever dat wel jarenlang toe gestaan. Maar dat geheel terzijde.... @simonsdochter
Ik kopieer zelf ook wel eens gehele teksten. Meestal geef ik dat echter wel aan dat er dan verder weinig toe te voegen is. Dus op zich snap ik het wel. Alleen ben ik het niet (gedeeltelijk) eens met de inhoud waarnaar verwezen is.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Thecis, ik heb ook geen moeite met kopieën, maar de vraagsteller geeft al aan dat olie niet helpt. Dan moet je geen antwoord zoeken op internet en dat klakkeloos kopiëren. Er staat letterlijk: om de substantie af te breken heb je namelijk olie nodig..........
Kopieën gebruik ik als ik 100% achter de inhoud sta en het ook 100% weet.
Ik Google niet om maar een antwoord te geven.
Ik vind deze tekst lijken op een verkooppraatje.
Mijn reactie is een beetje laat, maar wellicht heeft iemand er nog iets aan.
Ik draag al jaren dagelijks make up, maak mijn ogen op en gebruik altijd waterproof mascara.
Dagelijks maak in mijn huid ook weer goed schoon, ik was/douche me lekker en er gaat een nachtcrème op.
Voor mijn ogen haal ik van het Kruidvat eigen merk de ge-oliede reinigingspads, welke verpakt zitten in een lichtblauw potje met schroefdeksel.
Even tegen de wimpers aan laten liggen (zachtjes aandrukken) en vervolgens vliegt de mascara er af.
Mijn wenkbrauwpotlood en oogschaduw vliegen eveneens er af met deze pads. Wel opletten, je hebt ge-oliede pads en lotion gedrenkte pads. Deze laatste helpen niet bij waterproof.
De rest van mijn huid maak ik schoon met Nivea reinigingsmilk en daarna was ik me.

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-cleansing-oil-oog-make-up-remover-pads/p/28456?gclid=Cj0KCQjwz8bsBRC6ARIsAEyNnvqWYjGYDQbs9UokF11nobKP2DClgecNhPtIpu7A5Lzbha1OtO2706kaAg5PEALw_wcB