Wat is een goede dag- en nachtcrème die géén parfum, alcohol en eventueel parabenen, maar wel SPF bevat?

Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar een relatief goedkope dag- (en nacht)crème met zo min mogelijk schadelijke stoffen, sowieso zonder parfum en alcohol en het liefst zo min mogelijk parabenen. Wat ik ook erg belangrijk vindt is dat een dagcrème je gezicht beschermt tegen uv-stralen.

Wel heb ik een beetje op internet gekeken, maar nog niet echt iets gevonden waar ik naar zocht. Daarom ben ik benieuwd of jullie misschien nog wat crèmepjes weten en eventueel jullie ervaring hiermee.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K
Antoni
9 jaar geleden
SPF (Sun Protection Factor) is niet echt een bestanddeel van crème, eerder een eigenschap.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En wat wou je daarmee zeggen?
Antoni
9 jaar geleden
Niet veel. Ik zou de vraag anders hebben gesteld, omdat een crème geen SPF bevat, maar "gewoon" een bepaalde SPF heeft. Ik ben benieuwd naar de antwoorden op je vraag!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee klopt, je hebt ook wel gelijk. Alleen het doet er niet toe. haha
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kokosolie (heeft factor 10)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Leuk dat je met kokosolie aankomt, want toevallig gebruik ik dat masker voor mijn haar. Alleen voor mijn gezicht en lichaam vind ik het geen fijn spul.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weleda had/heeft het, maar die mogen er geen factor meer opzetten omdat het te natuurlijk is en de factor niet constant genoeg is o.i.d.
Alsof het mij uitmaakt of ik factor 15 of 17 smeer..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wel eens bij Lush gekeken? Bronnen:
- http://lush.nl

Antwoorden (1)

Ik gebruik zelf de nachtcrème Olaz essentials double action voor de gevoelige huid (geen parfum). Dit is voor mij de enige creme die niet irriteert en wel verzorgt. Ik gebruik geen dagcreme omdat daar meestal zonbescherming in zit waar ik niet tegen kan. Tegen de zon gebruik ik op mijn gezicht alleen Biodermal zonnecrème (geen parfum).