Na dat ik me haar geverfd had was alleen de boven kant beetje rood/bruin gekleurt waarom de rest van me haar niet?

Ik had voor het eerst me haar geverfd in de kleur Deep Mahogany 5/75 *bruin/rood* van de Hema.
Ik had precies gedaan wat er op stond na het uitwassen is alleen me boven kant van me hoofd *precies me scheiding* verkleurt waarom niet de rest van me haar de rest van me haar is nog van natuurlijke kleur *donkerbruin*

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.
kan aan jouw haartype/kleur liggen 2.
kan aan de haarverfliggen Toegevoegd na 1 minuut:
ga eens langs bij een drogist / kapper voor advisch hierover
meestal kunnen die wel helpen

Het beste antwoord

Jouw haar was te donker voor de gekozen kleur. Donker bruin is bijna zwart. Je kunt dit vergelijken met over een zwart papiertje met een rode stift een streep te trekken, dat zie je bijna niet, terwijl als je met je rode stift over een wit papiertje gaat, je dan duidelijk een rode streep ziet. Donkerbruin haar moet eerst ontkleurt worden, voordat je het rood kunt maken. De reden dat je het bij je scheiding wel ziet, is omdat daar het licht opvalt en je haar daardoor kleur opneemt. Voordat je het gaat verven moet je je haar dus ontkleuren tot je ongeveer een gelijke kleurhoogte hebt, als de kleurhoogte die je wil bereiken. Het is verstandig dit door een kapper te laten doen, omdat je nooit van te voren weet, hoe een ontkleuring uitvalt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit kan te maken hebben met je pigment van je haar, eventueel vorige kleuringen en je kleur die je had. Voordat ikzelf (was knalblond als kind) en nu donkerbruin, het blond wil hebben, moet ik het wel 3 keer met peroxide ontkleuren voordat ik het echt weer blond heb bijvoorbeeld. (doet zeer, 3 keer) anders werd het kastanje rood. Voor een goed advies betreffende jouw haar en hoofdhuid raadt ik je aan het aan een professionele kapper te vragen. Zilvershampoo werkt bij blond/grijs haar prima om de glans er in te brengen, donker haar ontkleurt in ieder geval een stuk minder makkelijk dan blond/wit haar. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Grote kans dat je haar bovenop door de zon wat lichter was dan de rest van je haar,verf je vervolgens met een nuance in dit geval rood dan zal dit meer pakken op de lichtere delen van je haar ,wat je kunt doen is je hele haar ontkleuren,dit is met kort haar niet zo erg met lang haar zal je haar er onder lijden , vervolgens opnieuw verven ,kijk ook goed op de zijkant van je pakje haarverf welke kleuren erop staan waarschijnlijk was je haar al te donker ,let op als je gaat ontkleuren zal je haar waarschijnlijk eerst peentjes oranje worden ,doe vervolgens de gewenste donkerdere kleur erop ,bij kruitvat heb je tegenwoordig ook van eigen merk een ontkleurder die te donker geverfd haar oplicht die zou je ook kunnen nemen en dan in de gewenste kleur verven ,vertroetel je haar met maskertjes en was het niet te vaak en neem een goede kleurshampoo dan heb je het langste plezier van je nieuwe kleur