Wat kan ik doen aan mijn haaruitval in thailand?

Ik ben nu voor 2 maanden in thailand en ik heb hele erge haaruitval. Ik ben 17 dus aan leeftijd kan het niet liggen. Bij het kammen haal ik echt plukken tegelijk eruit en moet ik mijn borstel meerdere keren legen. Ik slik geen mediceinen of malariatabletten, dus daar ligt het niet aan. Wel ben ik hiervoor 3 maanden naar ghana geweest en dat was een hele stressvolle periode, ik had het niet naar mn zin en voelde me vaak depressief (mede omdat ik toen wél malariatabletten slikte, de lariam, en bijwerkingen had) ik was alles behalve relaxt. Ik heb op internet gelezen dat haaruitval na stress zij hoogtepunt bereikt 3 maanden erna, dus dat zou in principe de oorzaak kunnen zijn. Wat kan ik er aan doen, gaat het vanzelf over? Ook ben ik vega en eet ik hier alleen rijst en soms ei en wat groente maar verder niks. Zou dat er ook mee te maken hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Voor haargroei zijn de vitamines uit het B-complex en andere vitamine achtige bestanddelen zoals biotine heel belangrijk. Bij stress en ook de periode erna is de behoefte eraan groter. De B-vitaminen zitten vooral in dierlijk producten. In jouw geval is het dus dubbelop: je behoefte is groter (ook het verhuizen zelf en het aanpassen veroorzaakt een stress) en je krijgt minder binnen.
Ik denk dat supplementen met B-vitamines voor elke vegetariërs nuttig zijn. Mocht het nog langer blijven duren, dan moet je eens naar de dokter je bloed laten checken. Vit. B12 tekort is heel lastig terug aan te vullen via de voeding. Daar zijn dan andere middelen voor nodig (vb. VitB12 injecties).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan door stress of ziekte komen. Na een flinke stress/verdriet/ziekte periode kun je haaruitval krijgen. Ongeveer 3 tot 6 maanden NA de stress/ziekte begint je haar uit te vallen. Reken dus even die periode terug of er toen iets is gebeurd. Als het van stress/ziekte komt boud het ook vanzelf weer op en groeit het aan. Smeermiddelen of lotions voor uitwendig gebruik werken NOOIT! Vitamine B-complex kan werken. Verder gezond eten en minder stress. Ik heb geen bron maar ben zelf (helaas) ervaringsdeskundige. 4 maanden na de dood van mijn moeder had ik ernstig haaruitval en was naar de huisarts geweest. Die had het mij haarfijn uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
boud=houd