Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je doen tegen tattoo allergie?

Ik heb allemaal jeukende bultje op mij tattoeage, ik heb hem al ongeveer een half jaartje en de bultjes zijn pas net komen opzetten. Heb het gegoogeld en het schijnt een tattoo allergie te zijn. Echter stond er verder niet bij wat ik nu precies hiertegen kan doen..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een goed gezette tatoeage heelt, met korstvorming na 2 of 3 dagen, binnen ongeveer een week probleemloos en vanzelf. Dit kan wel per persoon enigszins verschillen. Maar krijgt u na het zetten van een tatoeage last van verschijnselen als jeuk, zwelling, roodheid, huidinfectie of koorts, raadpleeg dan uw huisarts.
(Lees meer...)
fremar
9 jaar geleden
"Een allergische reactie komt vaker voor, idd vaak op bepaalde kleurstoffen in de kleurtjes. Blaasjes komen vaak doordat de huid kapotgeprikt is en dan komt er vocht onder.
Veel uierzalf erop smeren (idd dat stinkende doorzichtige goedje) dan is het zo over. Huid goed vet houden (let op voor je kleding)...
Er zullen ook nog korstjes en kleurdruppeltjes volgen, dit is ook allemaal normaal, niet aankomen, gaan er vanzelf af met douchen... als je gaat pulken krijg je kans op lidtekenweefsel en daar zit je ook niet op te wachten.
Bij twijffel altijd even bij de tatooshop en huisarts langsgaan."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding