Helpt het in stukjes knippen van een nepwimper tegen het loskomen?

Ik wil graag nepwimpers proberen die je gewoon overdag kunt dragen maar ik twijfel nog. Ik heb al regelmatig gezien dat zoiets loskomt en dat ziet er nogal beschamend uit.
Vandaar dat ik me afvroeg of er geen mogelijkheid is om dit tegen te gaan.
Ik dacht als je deze nepwimper in kleinere stukken knipt en dan opdoet staat er geen "buigspanning" over de wimper om los te schieten en als er al een stukje losschiet dan trekt het in ieder geval niet de hele wimper mee zodat hij ineens voor je oog bungelt.
Of is dit niet te doen qua opplakken? of zie je dat te goed als je hem opplakt?
Heeft iemand hier misschien ervaring mee of andere tips?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Wimpers plakken is een nauwkeurig klusje, pak de wimper op met een pincet, je doet lijm op de wimper, nadat je hebt gezorgd dat je ogen schoon, droog en vetvrij zijn.
Vervolgens breng je de wimper nauwkeurig op het midden van je wimperrand aan, net boven de wimper, maar er strak tegenaan. Vervolgens ga je met behulp van een dun stokje (eventueel coctailprikker), de wimper vastzetten naar een 1 ooghoek, daarna naar de andere hoek, druk dit nog even zachtjes aan, terwijl je je ogen dichthoudt. Dan moeten ze blijven zitten, als je goede lijm hebt gebruikt.

De wimper in stukjes knippen zou ik niet doen, grote kans dat er haartjes loskomen, welke in je ogen terecht kunnen komen.

Er zijn ook wimperstukjes te koop, deze zijn er van verschillende merken, kant en klaar kleine stukjes, waar weinig mis mee kan gaan, probeer dat eens.
http://www.beautylab.nl/how-to-individuele-wimperstukjes/