Een voorwerp gelijkend op een wapen vereist een wapenvergunning.

Een INgeklapt vlindermes is niet bruikbaar als wapen en ingeklapte kam dus ook niet.

Een UITgeklapte kam is duidelijk te onderscheiden van een echt vlindermes en lijkt dan niet meer op het wapen.

Een kam als vlindermes is daarom in principe legaal.

Mocht je kam qua vorm en kleur erg op het mes lijken, dan hebben we natuurlijk een andere situatie.

Hoe legaal ook, in het uitgaansleven zou ik 'm niet meenemen. Je loopt nare kansen op vergissingen (b.v. een portier die niet zozeer naar legaal/illegaal kijkt en je mooie kam inneemt of je de toegang verbiedt) en een gewoon kammetje werkt net zo goed. Waarom zou je risico's nemen ?