Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt dat ik minder bruin zie als vroeger?

Ik ben vroeger licht bruin, nu ben ik heel bleekjes, mijn armen, benen en gezicht ik maak me hier zorgen over kan ik hier iets aan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ben je getint (licht bruin) omdat je buitenlands bent of heb je gewoon van jezelf een erg bruine tint? als je buitenlands bent kan het zo zijn dat je door het weer in nederland sterk verkleurd sowieso speel je als je klein bent vaak buiten en vang je dus veel zonlicht. nu zit je waarschijnlijk vaker binnen en heb je dit zonlicht niet meer. het je gewoon een bruine tint van jezelf, hoef je je als nog geen zorgen te maken kleuren veranderen, alleen wel iets beter oppassen in de zon dat je niet verbrandt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Komt met de jaren: De kleur van de huid wordt bepaald door de hoeveelheid pigment. In het verouderingsproces worden deze cellen steeds minder goed over de huid verdeeld en ook de productie van deze cellen wordt minder constant.

Als het nu echt schrikbarend een paar graden scheelt dan toch maar even naar de huisarts!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent maar vroeger toen je klein was en buiten ging spelen maakte je lichaam pergament aan.

Vaak zitten nu oudere mensen binnen en maken ze minder pergament aan.

- Wat je kan doen?

Je kan zonnebank gebruiken of een zelfbruiner.

Of natuurlijk op vakantie gaan naar spanje bijvoorbeeld ;-)


! (Mocht je echt denken: 'Dit is echt te raar' ga gewoon naar de dokter)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Pergament? Volgens het woordenboek is dat de verouderde term voor perkament oftewel schrijfblad van lams-, schapen-, kalfs- of geitenhuid...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pigment * Ik dacht al dat ik fout had. Maar de spelling controleren goed. Dus ik dacht dat. :P

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding