Wat moet ik doen tegen droge handen zonder handcrème te gebruiken?

Ik heb erge last van droge handen, maar van handcrème krijg je juist achteraf nog drogere handen. Zijn er lifecheats zoals veel water drinken of zo hiertegen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik ben zelf ook een enorme poestser en heb daardoor ook vaak hele droge handen.
Nu gebruik in een flesje ( blauw flesje) gloves in a bottle van de appotheek
Dat is een crme die smeer je 4x per dag op je handen en dat vormt een soort plastic laagje op je handen waardoor het beschermd tegen schoonmaak middelen.
Ik vind het super werken.

P.s water drinken helpt inderdaad tegen een droge huid, maar de huid van je handen is toch weer anders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een veel voorkomende oorzaak van droge handen is het onbeschermd in poets/waswater gaan met je handen. Vaak zit hier een reinigingsmiddel in wat ook in meer of mindere mate ontvettend werkt. Hiermee haal je ook vet uit je huid, waardoor deze droog en/of schraal wordt. Dus beschermende handschoenen aan als je met ontvetter werkt.