Wat is de oorzaak van slap haar?

En wat kan ik eraan doen?
Kan ik het voorkomen?
Normaal heb ik springerig haar en zit het snel goed.
Nu zit het zelfs met mousse erin slap.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (2)

Het kan aan het weer liggen, of aan de shampoo die je nu gebruikt? Maar het kan ook aan de dooie puntjes liggen daardoor kan je haar ook gaan hangen.

Ik zou je haar even lekker inmaskeren en een goede volume shampoo kopen. Die van dove is erg goed hoor!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
…aan stress, vermoeidheid, voeding…..
Haar problemen kunnen veel oorzaken hebben, verkeerde voeding, hormonen die actiever zijn dan anders, verkeerde verzorgingsproducten, dun haar en vet haar zijn er een aantal van. Gebruik bij voorkeur een shampoo die geen oil bevat en die volume geeft, ook shampoo met hop werkt over het algemeen prima. Gebruik weinig styling producten, let er in ieder geval op dat deze geen alcohol bevatten. Drink veel water,dat is ook goed voor gezond haar.
Trucs om het haar voller te krijgen zijn: je kunt je haar in verschillende kleuren laten verven (blonderen is niet zo'n goed idee), om wat diepte aan te brengen. Touperen doet het ook wat voller lijken ( kam, pluk voor pluk, je haar, ongeveer 2 cm vanaf de hoofdhuid, tegen de richting in, met een fijne kam, tegen je hoofdhuid aan). Ook krullen met föhn of rollers geeft meer volume en als laatste, laat je haar bij voorkeur drogen aan de lucht, maar gebruik bij speciale gelegenheden de föhn, houd je hoofd op zijn kop en blaas je haar zo droog. Laat ook eens laagjes in je haar knippen. Verzorg je haar goed, maar niet overmatig, gebruik de juiste producten. Overleg eens met de kapper welke producten geschikt zijn voor je haar en hoe je het dient te gebruiken, vaak zijn er bij de kapper ook proefjes beschikbaar, als deze op zijn en je bevielen, dan kun je eventueel een voordeliger alternatief bij de drogisterij zoeken.
Succes.