puistjes na harsen bovenlip, wat te doen?

Wat zijn de stappen voor het harsen van de bovenlip? Ik krijg altijd kleine puistjes nl. Moet ik de olie laten zitten op mijn lip(doekje voor de harsresten) en daarna calendulanzalf erop?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat zijn geen puistjes, dat is folliculitis. begin met het ontvetten door het reinigen van de bovenlip en ontsmetten van de bovenlip, dit kan met antibacteriële zeep, maar ook met een watje, waarop je wat alcohol 70% hebt gedaan. Daarna zorg je dat je bovenlip droog is, dat kun je doen door wat talkpoeder op je bovenlip aan te brengen. Vervolgens breng je de warme hars, of koude harsstrip, vanuit het midden naar de hoek van je lip aan. Duw deze even zachtjes aan, en trek de strip of hars, er in 1 snelle beweging, zo dicht mogelijk bij de huid af. Leg direct een vinger op de geharstte plek, dit verzacht de pijn. Vervolgens doe je hetzelfde bij de andere kant. Achtergebleven stukjes hars, kun je er met een ontsmet pincet voorzichtig afhalen. Daarna breng je de olie aan, om de plakkerige resten te verwijderen en om de huid te verzachten. De olie haal je eraf met een beetje lotion en dan breng je de Calendulazalf/creme of gel aan.

Bronnen:
http://thewaxingshop.com/blog/artikel/foll...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100