Is het mogelijk dat je donkerbruin haar verandert naar middenblond of licht blond,zo ja moet ik dan 1 kleur kopen ,0f moet ik 2 kleuren dan mengen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
voor het verven van je haar?

Antwoorden (2)

Je zal je haar, dat nu dus bijna zwart is, eerst moeten ontkleuren en daarna kun je er de gewenste kleur overheen zetten, laat je wel adviseren over de kleur, zodat je niet met een ongewilde. oranje of groene gloed rond moet lopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U was 3 seconden eerder :-). +je voor het duidelijke antwoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt Doki :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Persoonlijk heb ik nog nooit mijn vroeger natuurlijk donkere haarkleur ontkleurd alvorens het middenblond te verven. Nooit problemen gehad, ook niet toen ik later mijn geverfde donkere kleur wilde vervangen door een lichtere. Ik vraag me dus af of dat ontkleuren echt wel nodig is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van donker naar middenblond gaat zonder al te veel problemen (normaliter). Mijn donkere haar moest helemaal ontkleurd worden, voordat het blond kon worden. 'Een bos stro' hield ik er aan over :-(.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je haren kunnen overigens ook nog van hun natuurlijke kleur veranderen
uit eigen ervaring mijn haren waren namelijk eerst lichtblond/rood een nu bijna kastanje bruin
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een kleuring kun je hooguit 2 tinten lichter bereiken, dus lichtbruin is het hoogst haalbare hierin, helaas is de kennis over onze eigen haarkleur niet zo goed, donkerblond wordt vaak bruin genoemd. Om een verschil van 4 a 5 tinten lichter te krijgen, waar het hier om gaat, is ontkleuren echt nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn natuurlijke haarkleur was zeer donkerblond. Vroeger vond ik dat zelf altijd bruin, maar nu weet ik dat er toch een verschil is tussen bruin en donkerblond. Met ontkleuren heb ik als gezegd geen enkele ervaring, maar ik kreeg het makkelijk een stuk blonder, helemaal als ik daar dan nog een coupe soleil overheen deed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is al een ander verhaal, met coupe soleil ontkleur je ook, zij het dan gedeeltelijk, daarbij zit er tussen donkerblond en donkerbruin, nog een verschil van 2 tinten, donkerbruin is echt bijna zwart, donkerblond kun je met een gewone kleuring 2 tinten lichter krijgen, dan zit je op lichtblond, donkerbruin 2 tinten lichter is lichtbruin, daar lukt dit dus niet mee, overigens is een coupe soleil wel een goede tip.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laatst wilde ik mijn haren lichtbruin verven, maar het werd echt enorm donker. Op het pak van l'Oreal stond: Lichtbruin. De volgende keer Middenblond maar weer eens proberen, want Donkerblond wordt ook heel donker. Misschien is deze info nog enigszins van belang...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog een aanvulling: met coupe soleil krijg je meteen een veel lichter effect op je haar als geheel en krijg je 'diepte' in je haarkleur door de donkerder delen. Vind ik persoonlijk heel natuurlijk staan, speels en gewoon mooi.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je nagaan hoe donker donkerbruin dan is, dat is echt bijna zwart.
Het is niet gemakkelijk (en zeker niet goed voor je haar!) om van donkerbruin naar licht blond te gaan. Je moet je haar dan bleken. Wanneer je dit thuis doet, heb je de kans op oranje haar.

Middenblond / lichtbruin gaat wat makkelijker. Hiervoor kun je een verfproduct bij een kapperswinkel kopen, deze kunnen je gericht advies geven (om te voorkomen dat je niets van de kleuring ziet).