Hoe moet je een gebroken nagel repareren?

Ik heb een vervelende scheur in mijn nagels, hoe moet ik dit repareren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.5K

Antwoorden (5)

probeer de nagel zo kort mogelijk af te knippen,je zou mogelijks vitamine's voor je nagels kunnen nemen(die bestaan).Maar als de nagel blijft uitscheuren kan het zijn dat er iets is met het nagelbed en dan is er niet veel aan te doen.Helaas eigen ervaring...
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar ik wil ze niet afknippen nu ze mooi lang zijn
fremar
10 jaar geleden
Kan zijn doordat ze zo lang zijn dat ze beginnen afscheuren..;dus toch even bijknippen bijgroeien doen ze toch terug...
Ik vond deze oplossing:

Je hebt een theefiltertje nodig, gewoon een ordinaire theezakje, die je uitknipt en inhoud weggooit.
Daarnaast heb je een schaar, nagellijm en een vijl nodig. Misschien kun je ook een pincet gebruiken om het stukje theezakje op je nagel te plaatsten.
Knip een stukje theezakje uit, groot genoeg om over je gescheurde plek te plakken.
Over het gedeelte dat gescheurd is doe je wat nagellijm en terwijl deze nog nat is doe je er het uitgeknipte stukje theezakje op.
Wanneer deze gedroogd zijn vijl je de boel een beetje bij en ben je klaar. De combinatie van lijm en theefilter papier wordt onzichtbaar op je nagel.
Je kunt dit ook zonder nagellijm doen, met bijvoorbeeld doorzichtige nagellak, maar op deze manier blijft het theepapiertje zichtbaar en zul je een gekleurde nagellak op moeten doen.
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit gaat over nepnagels. Wel slim bedacht, maar ik zou het niet toepassen op korte mooie natuurlijke nagels zoals TS heeft.
SimonV
10 jaar geleden
Nepnagels? Waar staat dat? Beide linken verwijzen naar gescheurde echte nagels.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt gelijk. Verkeerd gelezen.
Je kunt het doen met secondenlijm. Nagel op zijn plaats duwen en een heel klein beetje (druppeltje) secondenlijm aanbrengen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
NOOIT doen. Ga niet aan de slag met secondelijm! Dat bindt alles, met name huid, en als het dan verder scheurt ben je nog verder van huis. Wat een abvies zeg! Dit werkt misschien in de bouw, maar niet met nagels!
Ivana
10 jaar geleden
Dat doen wij met de regelmaat van de klok, al jaren. Niks mis mee. Je moet natuurlijk wel een minime hoeveelheid gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nagellijm en secondelijm bestaan beide uit cyano-acrylaat. Slecht voor je natuurlijke nagels. Dat is hier ook al eens geschreven: http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/huidverzorging-haarverzorging-makeup/opplak-nagels-seconde-lijn-vast.380477
Ivana
10 jaar geleden
Een nagel is dood materiaal. Als je niet met de secondelijm aan de huid komt, kan je het rustig doen. Het voordeel bij een scheur op de plaats die de vraagsteller aangeeft is, dat je de nagel dan niet zo vreemd kort en scheef hoeft af te knippen. Een week of zo later kan je het dan wel bijknippen en heb je weer een mooie nagel.
Nee, natuurlijk niet met secondelijm bij het nagelbed komen, want daar leeft het en wordt de nieuwe nagel gevormd.
Het allerbeste: Zo kort mogelijk afknippen. Ga zeker niet aan de slag met lijm of wat voor plakmiddel dan ook; je hebt zo te zien mooie stevige nagels en die worden daar echt niet mooier van! Helaas breekt er wel eens eentje maar bedenk dat ze ook snel weer aangroeien.

Mijn vrouw is nagelstyliste en je zou het kunnen repareren met acryl of gel maar dan vallen de andere 9 nagels weer uit de toon.

Toegevoegd na 3 minuten:
Lees net nog even je reactie dat ze zo mooi zijn. Mee eens hoor! Maar alle ander opties dan kort afknippen leiden tot minder mooie nagels. Als je je korte nagels er toch mooi uit wilt laten zien: Lak ze dan in een mooie donkere kleur. Daarmee benadruk je de mooie vorm van je nagels en valt de lengte niet op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad afknippen, vijl het laatste kleine beetje eraf en dan moet alles weer goedkomen. Wellicht heb je een calcium tekort mocht dit vaker voorkomen?