Wat is een goede foundation om te gebruiken tijdens het sporten?

Ik draag in de wintermaanden altijd foundation. Ga zonder eigenlijk nooit de straat op. Ik gebruik het ook als ik ga sporten.
Nu is het alleen zo dat tijdens het sporten mijn foundation erg gaat afgeven.

Heb wel gehoord dat er ook waterproof foundation moet zijn maar bij onze drogist is deze niet bekent.

wie weet een goede foundation om te gebruiken als je sport. Of is een gekleurde dagcreme dan beter? Geeft die minder af?

Toegevoegd na 10 uur:
Ben geloof ik niet helemaal duidelijk. Het gaat er niet om of ik foundation op wil tijdens het sporten. Maar ik moet er overdag gewoon netjes uit zien. Daarna ga ik vaak meteen door naar de sportclub. Dat is rennen om op tijd te komen voor de les. Heb nauwelijks tijd mezelf om te kleden laat staan om eerst mijn make up te verwijderen.

Gisterenavond had ik hier in de kleedkamer een gesprek over met andere vrouwen uit het groepje en die zaten met hetzelfde probleem. Vandaar de vraag is er een beter alternatief.

12 jaar geleden
3.1K
Cryofiel
12 jaar geleden
Foundation tijdens het sporten? Yekkes... dat probeer je één keer, daarna ben je voorgoed genezen - toch?
Ritsuka
12 jaar geleden
moet er niet aan denken om dan foundation te dragen, door al dat zweten+foundation raken je porien toch helemaal verstopt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kom op zeg.....Foundation is lelijker dan zonder....
Cryofiel
12 jaar geleden
Als je gaat sporten, krijg je vanzelf een gezonde kleur. Die ga je dan toch niet verbergen?
amigo
12 jaar geleden
ik krijg ook altijd een knalrode kop, zou eerder "anti-foundation" kunnen gebruiken
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat moet nu, zo kort voor Halloween, toch te krijgen zijn...
Ritsuka
12 jaar geleden
ik vind het juist heerlijk om helemaal bezweet en ranzig na het sporten te zijn. dan weet je pas echt dat je wat gedaan hebt, en het maakt mij niet uit hoe ik er dan uit zie. En daarna heerlijk douchen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem vochtige doekjes mee, dan heb je in 15 seconden je make-up erafgehaald.

Antwoorden (5)

Als je dan toch graag met een kleurtje op wil gaan sporten zou ik gekleurde dagcreme nemen. Ik gebruik zelf die van het Kruidvat en die geeft niet af. Wel met mate opbrengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gebruik van make-up is nooit goed, zeker niet bij het sporten. Je huid moet kunnen ademen. Als je altijd foundation gebruikt wordt je huid slechter en heb je meer kans op puistjes. Ga eens met een dermatoloog praten over je slechte winterhuid, of, als hij zegt dat je huid gezond is, met een psycholoog waarom je onzeker bent zonder foundation. Goed dat je sport, zouden meer mensen moeten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een foundation is niet slecht voor de huid, als er maar een dagcreme onder wordt gebruikt en 's avonds goed gereinigd wordt, min is niet van mij, maar wil je dit wel even laten weten om te verklaren waarom je minnen krijgt
vervang de foundation door bruin zonder zon voor het gezicht, zit ook verwerkt in sommige dagcremes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan een mini-tube-tje foundation in je sporttas of handtas doen en na het fitnessen vlug wat bijsmeren.

Ikzelf ging voor of na het sporten 1 keer in de week naar de zonnebank die er was op de fitness, dat geeft een aangenaam gevoel én een mooi tintje, maar is niet hetzelfde als foundation die egaliseert.

Succes met het vinden naar een oplossing en sportieve groeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou Dermablend van Vichy kunnen gebruiken! Deze foundation is waterproof en heeft een medium dekking.