hoelang kan een haarknip in je haar?

Hallo, ik heb heel lang haar tot mijn schouderbladeren, en draag het vaak in een paardenstaart met een haarknip, vanmorgen zei iemand tegen mij dat ik beter een gestoffeerd elastiek kon gebruiken omdat mijn haar op den duur kapot kon haan. Persoonlijk vind ik een haarknip mooier, maar is dit zo?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik heb ook erg lang haar en kreeg dezelfde opmerking over een elastiek met een metalen stukje er in.
Ik ben toen elastiekjes gaan gebruiken zonder metalen stukje. Ik merkte het verschil wel.
Het scheelt denk ik ook al een heleboel als je geen metalen knip draagt maar een met een rubberen binnenkant.
Ook is het goed als je je haardracht eens afwisselt: los, staart met elastiek, staart met knip, opgestoken met knip of een vlecht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Door het gebruik van een haarclip kan er teveel spanning op je haar komen te staan, waardoor je haar af kan breken. Daarom is het beter een elastiek, zonder metalen stukje, voor het maken van een staart te gebruiken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Haarclips zijn slecht voor alle lengtes haar.