Zou mijn haaruitval komen door hormonale verandering? Zie uitleg!

Ik ben 22 jaar en ik heb ongv 3,5 jaar de pil gebruikt en nu (2 maanden) gestopt. Ik heb al van alles geprobeert voor het stoppen van de haar uitval die ik langdurig heb. Ik ben al 2x naar de dokter geweest. De eerste keer was voor mijn haar uitval en soort schilfering die misschien als bijwerking (van de pil) optreed leek heel erg op serborrisch eczeem. Nadat ik enige tijd de shampoo en lotion van de dokter had gekregen en gebruikt heb, werd mijn haar uitval erger en erger! Ik ben er mee gestopt en zocht naar een ander shampoo waarmee ik de schilfering tegen houd. Ondertussen slik ik ook een vitamine b complex van davitamon. Nadat mijn haar uitval nog niet gestopt is ben ik laatst weer naar de dokter gegaan. Die vond het een normale situatie en was er wat lacherig over. Ze vertelde dat het normaal is en erfelijk was. Maar me ouders hebben beide nog haar op hun bol. Ook heb ik een bloed test gedaan of ik misschien wat te kort heb, maar dit was niet het geval en alles was goed. Ik heb geen flauw idee wat ik er nog tegen kan doen. IK WEET DAT 100 haren per dag normaal is! Alle tips zijn welkom!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Bij stoppen van de pil kan dit gebeuren inderdaad.
Volgens mij hoort dit vanzelf over te gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoeveel haren verlies je dan per dag ? Meer dan zeg 200 ? Is je haar nu echt ( veel) dunner ingeplant dan zeg 4 jaar terug ? Als je aan je haar trekt trekje er dan makkelijk veel uit ? Is dat 3x. ja ? Ga dan absoluut naar een huid specialist . Nog een vraag , pak een paar vers uitgetrokken haren en probeer die tussen 2x 2 vingers kapot te trekken , gaat dat makkelijk ? Zonder dat je het haar hebt gebleekt of gekleurd ? Weer een ja ? Eis een verwijzing naar een huid specialist . Maar mogelijk moetje gewoon 10 x je haar met selsun wassen ( de drogist of de apotheek ) dat is een middel die gisten en schimmels dood maakt . Mogelijk is dat de oorzaak ?? Dat middel niet constant gebruiken daarna iets ph neutraal en gewoon vaak wassen dus niet vet laten je hoofdhuid dat is een ideale voedings bodem voor verkeerde sporen en mechanismen dus tegen de baker praatjes in :) ps het is normaal dat je pukkels of vet haar krijgt als je stopt met de pil het omgekeerde is ook waar :) nu de boel weer in balans brengen , wel wassen maar met lauw water max 1x per week wel met warm water , veel buiten lucht zonder hoofd bedekking , veel sporten lauw douchen En dan toch max 1x in de week een sauna of stoom bad . Dus laatje vakkundig onderzoeken of geef het zelf nog een kans . Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga naar een huid specialist ! In een universiteit's zieken huis . Een die gespecialiseerd is in huid en haar . Dit klinkt als een ernstige vorm van haar uitval . Neem actie , succes
Knoflook shampoo werkt goed, laat ook een je bloed testen. Je kunt een last van ijzertekort hebben. Dit is snel opgelost en je haren komen als het goed is ook weer terug!