Hoe als roodharige correct te reageren als men zegt dat je wel een zonnebankje kunt gebruiken?

12 jaar geleden
2.5K
Ritsuka
12 jaar geleden
Waarom vinden mensen het altijd nodig om kritiek te hebben op het uiterlijk van andere mensen.
Ik heb geen rood haar, maar ben wel bleek. Krijg ook wel eens gezeur dat ik een kleurtje kan gebruiken. Ik antwoord dan gewoon: waarom? Wat heeft het voor meerwaarde als ik iets bruiner ben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind rood haar en bijbehorende blanke huid heel mooi. Waarom spotten mensen daar toch mee? Mijn eerste liefde was zo, maar ik heb nooit geen 2de meer gevonden zoals haar.
Roodharigen zijn de echte bewoners van deze plek op aarde. Als de anderen zijn inwijkelingen. (zie geschiedenis-caesar-romeinen- de bello gallico)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja. het is jammer dat er mensen zijn die zich zo op uiterlijk afreageren. Ik ben zelf getint, en ik kreeg juist als opmerking vaak bruine sauslepel, pinda-eter of zoiets naar mijn hoofd. Ik denk dan niet veel. Meestal alleen iets in de zin van "je mocht willen dat je zoals mij was".
Overigens vind ik een vrouw met rood haar wel heel mooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom trek je, je daar iets van aan.?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Haelenaar, komt me allemaal bekend voor! En ben het zeker met je eens dat roodharigen mooi zijn, ook al zijn ze bleker dan een brunette.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand kan het toch niet kwetsend bedoelen met zo'n opmerking? Je hoeft je niet meteen aangevallen te voelen, hoor. Het kan ook onwetendheid zijn bij degene die de opmerking maakt.
amigo
12 jaar geleden
Wat zijn sommige mensen toch bot tegenwoordig
Ik verzin maar geen antwoord omdat het waarschijnlijk tegen alle beleefdheidsnormen ingaat Maar ik vind het een ernstige overschrijding van JOUW grenzen als mensen menen dit ongestraft te mogen zeggen. Maar ik ken dat soort opmerkingen zelf ook (maar niet hierover trouwens, ik ben niet rood/wit ha ha) en het rotte is, als je er tegenin gaat, is het net of JIJ nergens tegen kunt en geen gevoel voor humor hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minnaars gesignaleerd op deze vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom 'correct reageren'
heb je de neiging om correct te willen reageren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
herkenbaar, net als ritsuka ben ik niet roodharig maar van nature wel heel bleek. Tsja...ik vind het prima en zou niet weten waarom ik bruiner moet zijn. ik begrijp zowiezo die trend niet...in azie willen ze weer allemaal zo bleek mogelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is zo'n blanke huid toch mooi. Leuk om ze te aaien. Blij dat mijn vriendin een Zweeds blank blondje is. :-)
flyingcrow
12 jaar geleden
het mooie aan de mensheid is dat er zoveel verschillende mensen zijn.Van de lelieblanke huid tot het zwart van ebbenhout.En alles er tussenin.Blond haar ravenzwart,en zoveel tinten rood,brunettes en zoveel andere tinten.Geniet van de schoonheid ervan.Dat sommigen daar een probleem van maken kan ik nooit snappen,en daar bedoel ik niet jou mee Annswers,maar de zeurpiet die het over het zonnebankje heeft,Zou hij of zIJ een beetje jaloers zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meh; niet echt een heel praktisch antwoord maar ik zou toch refereren aan dit filmpke: http://www.youtube.com/watch?v=dgupJ2WN0Zw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, maar ik vind het, dat als iemand dat zegt, niet echt kwetsend hoor..
Of mogen mensen tegenwoordig geen tips meer geven..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat mag, maar daarbij geeft het ook enig inzicht over de persoon die een opmerking maakt uiteraard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wel, maar misschien bedoeld de persoon het alleen maar goed, maar weet hij/zij het niet beter?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, wat een hoop antwoorden en reacties! Je vraag heeft wel een hoop losgemaakt, zeg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat weet ik wel zeker Ytje, maar buiten dat is het ook enorm bemoeizuchtig en een kwestie van smaak. zo kan je magere personen vertellen dat ze ook weleens een hapje mogen eten, dikke mensen zeggen dat ze weleens een dieetje mogen volgen, minder hippe mensen zeggen dat ze weleens met de mode mee mogen doen etc. hippe mensen zeggen dat ze wat minder mogen opvallen, en ga zo nog maar even door. en als is het goed bedoeld, ik vind het best schofterig om wat voor opmerking ook over iemands uiterlijk te maken, en kan me ergeren aan mensen die hier zo nodig een opmerking over moeten maken.
Ritsuka
12 jaar geleden
Helemaal juist eucalypje, mooi gezegd. Ik ben het ook zat dat ik mijzelf blijkbaar moet verantwoorden over mijn uiterlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry eucalypje, maar als je het op een normale manier brengt, vind ik dat vrij normaal hoor..
Wat je ermee doet is iets anders ja..je kunt jezelf er druk om maken, of er niks om geven..tja.
Het gaat om de manier hoe. Als iemand dik is en iemand zegt tegen diegene: Pff..je bent wel érg dik hoor! Dan is dit kwestend ja.
Maar als iemand zegt: Ik denk dat je beter wat aan je lijn kunt doen. Dan is dit, lijkt mij, al minder kwestend.
Ritsuka
12 jaar geleden
Iedereen is uniek en iedereen is mooi, ongewenste kritiek en 'body hate' moet eens stoppen.

Antwoorden (41)

"Goed idee, zodra ik echt niets anders meer te doen heb ga ik."
oftewel, lekker laten kletsen en niets mee doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of niet op ze reageren, of iets zeggen als "Ik wil wel, maar dan hebben ze geen plaats meer voor jou!"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Dat doet ongeveer net zo veel voor mijn huid, als school voor jouw intelligentie ; als het zo nutteloos is, kun je er net zo goed niet aan beginnen. "
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, inderdaad :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry Marleen, een minnetje. Je antwoord is weliswaar grappig, maar Annswers vroeg om een correcte reactie. Die van jou is leuk, maar niet correct.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij lijkt-ie zeer op zijn plaats - wat ook een uitstekene betekenis van 'correct' is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha Marleen; geniaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een wat te lange reactie. In de praktijk is de kans groot dat je zo'n relatief lange zin niet foutloos weet op te lepelen.Vaak gebeuren zulke opmerkingen (als zonnebankie) ook in het voorbij lopen. Dan kan je zo'n lange zin nooit naroepen.
flyingcrow
12 jaar geleden
Leuke reactie,Marleen,+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mmm ; nauwelijks 5 seconden, geen enkel probleem - als je adrem genoeg bent natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHAHAHA grandioos!
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BRILJANT:D
Gewoon lekker laten kletsen en je er niet druk over maken Tuurlijk begrijp ik dat het niet leuk is maar hoe minder je er op ingaat des te meer je ze te pakken heb want ze willen juist dat je er tegenin gaat dat is juist de kick voor ze en als je dat dus niet doet is de lol er heel gauw vanaf voor hun
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De praktijk is anders hoor: als je niet reageert, wordt 't alleen maar erger en gaan anderen je ook treiteren. Omdat ze zien dat je niet reageert. Het kan zijn dat ze willen dat je er tegenin gaat. Maar als je er op de GOEDE manier tegenin gaat, is het probleem eerder over. Het probleem is net HOE je die goede manier kan vinden. Maar er NIET tegenin gaan, is NIET goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben het zeker niet met je eens
Je kunt de moeite nemen uit te leggen dat roodharigen huidtype A hebben en dat dit type huid eerder verbrandt dan dat het bruin wordt.

Hiermee toon je het gebrek aan inzicht aan van de persoon die de opmerking maakt.

Vooral in een groep is dan duidelijk dat je met je kennis van zaken op dit gebied de domme opmerking volledig overklast.

Toegevoegd na 9 uur:
Huidtype A wordt ook wel met huidtype 1 aangeduid, het is een zeer blanke huid met of zonder sproetjes.
Omdat er zo weinig melanine in zit, verbrandt de huid snel en het heeft maar een zeer beperkt vermogen melanine aan te maken.
Daar staat tegenover dat deze huid bij relatief weinig zonlicht veel meer vitamine D aanmaakt dan een bruine(re)
huid.
Ieder "nadeel " heeft zijn voordeel.....
Het is doorgaans NIET aan te raden het advies, een zonnebankje te nemen , op te volgen.
Daar staat tegenover dat je geen (of niet snel) vit D hoeft bij te nemen, wat wel een aanrader is voor bruine en donkere mensen in de zonloze donkere winterdagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dankje.... Dat ruineert mijn teint....
Hoe blanker hoe beter toch... Net als vroeger...
Ik ben een vampier... Heb je ooit een zon gebruinde vampier gezien???
Heel veel mensen vinden mij het toppunt van schoonheid... Jij niet dan???

Gewoon met humor benaderen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
flyingcrow
12 jaar geleden
Blijkbaar zitten er hier een aantal minnaars die geen gevoel voor humor en ironie hebben,van mij +
Gewoon aangeven dat jij jouw mooi rood mooi vindt en dat dit een bleke huid tot gevolg heeft door ander pigment. Het is jouw schoonheidsideaal. Daarna dank je vriendelijk voor de tip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou er persoonlijk niet eens op wíllen reageren. Het zou wat wezen zeg, dat je je voor je uiterlijk moet verantwoorden.

Ik krijg die opmerking ook weleens (ben niet roodharig, mocht ik willen!) maar ik negeer het gewoon. Iemand die zoiets tegen je zegt is de moeite niet om tegen te praten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- mag ik nu ook zeggen wat jij kan gebruiken?
- ben jij altijd zo vriendelijk tegen mensen?

Zijn een paar antwoorden die geheid werken. Omdat je ze daarmee vriendelijk op hun nummer zet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"-mag ik nu ook zeggen wat jij kan gebruiken?" Als ze 'ja' zeggen, dan moet je ook een vervolg hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MMM:
-een cursus goede omgangsvormen
-een cursus: hoe leef ik me in anderen in
reageren? waarom?
als je het niet de moeite waard vindt om er op te reageren, waarom zou je dat dan doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, merci. Ik prefereer een blank velletje boven huidkanker. Dat weet je toch wel, dat roodharigen daar een veel grotere kans op hebben?
Amadea
12 jaar geleden
Zeggen, 'Als dit JOUW MANIER is om mij te zeggen dat je me bleek vindt, ben ik daar NIET ZO VAN GECHARMEERD.' (eerlijk waarna missch de vraag komt, waarom niet? en dan kun je uitleggen van huidtypes)

of,...

OMDRAAIEN EN WEGLOPEN
Niet boos oid met emotie maar gewoon letterlijk je rug toekeren.

of,...

direct een ANDER ONDERWERP aansnijden.
'Maar wat ik je nog wilde zeggen,...'

of,..

Zeggen, 'DAT BEDOEL JE WAARSCHIJNLIJK NIET ZO ROT.' TOCH?! (confronteren)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"OMDRAAIEN EN WEGLOPEN
Niet boos oid met emotie maar gewoon letterlijk je rug toekeren." Dat helpt niet. Dat zien ze als aanleiding om verder te treiteren, al dan niet in een later stadium.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb je gelijk in als het gaat om treiteraars. Ik las het anders. Ik zie ZE niet als treiteraars. Maar als mensen die denken grappig te zijn zonder te weten dat ze kwetsend zijn. mensen die dingen zeggen om leuk te doen, jofel enzo. Terwijl ze aan gevoelens van de ander voorbij gaan.
ja, mooi he? Ik ben er heel tevreden mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slaat een beetje als een tang op een varken...?
Simpel vindt jij dat je een zonnebankje moet gebruiker nee toch?

Zeg dat dan ook zeg dat zijn mening of tip nutteloos is.

Dankje voor uw nutteloze mening/tip

Zie het als een cadeau dat je krijgt dat kan je aanvaarden of niet aanvaarden door het af te wijzen en duidelijk te maken dat jij hier niet veel aan hebt

Toegevoegd na 1 minuut:
Side info:

Ik ben een man en een licht kleurtje met rood haar vind ik mooier staan dan met een donkere kleur maar ja je moet het zelf weten.

Je mag je uiterlijk of gedrag nooit veranderen voor anderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Nee dank je, je krijgt rimpels en huidkanker van zonnebanken... heej, wat heb jij een raar vlekje op je wang, even na laten kijken hoor bij de dokter".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof dat er zonnebank verslaafden aan het minnen zijn... + van mij hoor!
"Nee dank je schat, dat ruïneert mijn schitterende blanke teint" en dan op overdreven bekakte toon uitgesproken met een big smile op je gezicht. Dan houden ze wel op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wil correct reageren. Zeg dan:"Nee joh, veel mannen zijn gek op rood haar en deze huidskleur. Dat wil ik liever zo houden, snap je?"

Vaak hebben roodharigen ook een prachtig klein neusje.

Ja, doe mij maar een roodharige!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, maar jij wel een cursus goede manieren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik persoonlijk zou er gewoon helemaal niets op antwoorden en gewoon door lopen of bezig gaan waarmee je bezig was of gelijk iets anders vragen.
Zwijgen is goud op dit soort momenten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Oh, nu ga ik huilen zeg! Denk je echt dat iemand die zo zwak is als jij mij kan kwetsen?'

'Dat wilde ik net tegen jou zeggen!'

'Nee dankje, ik hou er namelijk niet van om elke week te vervellen!'

Durf alles te zeggen, loop recht, glimlach, geef ze de tijd om zich gekwetst te voelen wanneer je al weg bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef die ander jouw adres, waar hij/zij de zonnebank kan bezorgen.....
12 jaar geleden
lijkt me simpel, je hebt een erg gevoelige huid wat dat betreft, zeg gewoon: "daar kan mijn huid niet goed tegen"

plus, het is net zo kankerverwekkend als roken, ik ben zelf liever bleek dan doodziek.
12 jaar geleden
Zelf ben ik ook roodharig. Dus ik ken die vraag wel. Dit is wat ikzelf altijd zeg: "Nee hoor, ik ben liever bleek dan roze als een kreeft want wij roodharigen hebben een gevoeliger huid en worden niet echt bruin. Ook wil ik geen huidkanker oplopen en vind ik het de allerbeste anti-rimpel creme die er is om zoveel mogelijk zon en vooral zonnebank te mijden." En glimlach daar dan vriendelijk bij. Ik meen ook ieder woord dat ik zeg. En trek me er verder dus niks van aan wat anderen vinden en/of zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Nee, dank U."
12 jaar geleden
flyingcrow
12 jaar geleden
Kort en goed antwoord,van mij een compensatieplusje
Kristal
12 jaar geleden
Dank je Flyingcrow ;-) Het is mijn inziens gewoon beter om op zulke vragen kort en duidelijk en beleefd te antwoorden. Er is uiteindelijk niets te verklaren, niets uit te leggen. En dan komt er ook geen vervelende lading op te liggen. Je zegt gewoon -nee, dank je-en klaar.
Het beste vind ik toch altijd om te horen. ''Nee dankje, ik ben blij met wie ik ben.''
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Dat kan niet, dan verbrand ik."

Het is algemeen bekend dat 'witte huiden' niet goed in de hete zon kunnen.
De anderen hebben dus eerder een beperkende gedachtengang.

Toegevoegd na 32 minuten:
"Dat heeft geen nut, Ik kan niet bruin worden"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh...wat vreemd dat je op jouw leeftijd niet weet dat een roodjarige een blanke huid heeft ....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Terug reageren, met: "Oh moet ik van jou, naar de zonnebank, om net zo (heel sarcastisch) eruit te zien, als jou?" Nee, sorry gaat niet gebeuren, dan wordt ik lelijk, dat wil ik niet, betalen om huidkanker te krijgen, doe ik niet aan, jij wel? Wat ben jij een sukkel, zeg.

Ik bedoel, degene wil eigenlijk zeggen dat jij hetzelfde als iemand anders moet doen, anders ben je raar niet doen.

Het is vooral zijn frustratie, misschien moet juist degene naar de zonnebank, en is hij ontzettend onzeker over zijn uiterlijk. Als je gaat luisteren naar dat soort mensen, krijg je de frustratie van iemand anders cadeau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en waarom die min? Zelf heb ik ook een bleke huid, en dit helpt echt in de praktijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De min is niet van mij, maar misschien is de min om de reden dat je je verlaagd naar de persoon die het gezegd heeft. Je verlaagd door iemand lelijk te noemen, en iemand een sukkel te noemen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, dat klopt wel,maar mensen die zeggen dat je naar de zonnebank moet, (misschien omdat ze dat ook doen?) Zeggen eigenlijk: verander jezelf je bent lelijk, en dat wil je niet, dus moet je iets terugzeggen. Soms beleefd nee, dank u, helpt niet bij alle lagen van de bevolking;)
''en ga jij je maar even douchen, het stinkt hier een uur in de wind, met die waffel van je, was hem maar gauw''

nee deze is misschien wat subtieler;
Oh nee, een zonnebank heb ik niet nodig, ik ben eigenlijk wel trots op hoe ik eruit zie, en als jij vindt dat ik een zonnebank nodig heb, dan mag je me ook wel een vakantie boeken naar een warm land met veel zon, als je dat zo ontzettend graag wilt''.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoorden met een oprechte 'waarom?' , aangezien men dat gedwongen wordt te reflecteren op zijn of haar loze en impulsieve opmerking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hé, wat een mooi antwoord! Een + van mij.
flyingcrow
12 jaar geleden
En van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En van mij
Waarom maakt het jou uit dat het hun opvalt.
Die mensen bedoelen het meestal niet eens rot, maar horen enkel bij de sociaal minder vaardigen onder ons :)

En kijk maar eens naar wie het zegt, er is altijd iets ergers aan ze dan ze jou zeggen.
Naar mijn idee is het men hun eigen onzekerheid, zo leiden ze jou af van hun lelijke aspecten.
Jij maakt je zorgen om je rode haar ;)

Veel mannen vinden rode vrouwen geweldig, passioneel en mooi, maak je geen zorgen, denk er niet eens verder over, je hebt er niks aan, behalve een onnodig complex!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik ze dit onder de neus drukken, en vragen of ze dit mooier vinden dan:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier staan al veel goede tips en antwoorden in,maar je zou ook kunnen zeggen,'Het zal wel waar zijn als jij het zegt"en verder het ene oor in en het andere uit laten gaan.
12 jaar geleden
Misschien wel de beste correcte antwoord ooit:

Oke..

Waarom lange zinnen, tongbreuken of negeren? Mensen die zoiets zeggen kunnen er vaak niet tegen als ze ''gelijk'' krijgen oid. Dus gewoon er in meegaan.

''Je kunt wel een zonnebankje gebruiken''

''Oké''

Toegevoegd na 17 uur:
*het beste natuurlijk..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'ik ben milieubewust en spaar een hoop geld uit omdat ik licht geef in het donker'

'en jij kan weleens wat meer IQ gebruiken' (of er iets zinnigs mee doen)

een tip geven over een zonnebril voor mensen met gevoelige ogen, of mensen die zich eraan storen dat niet iedereen bruin wil zijn/kan worden.

vertel dat je je pigment hebt gedoneerd aan arme kinderen in de pygmeeën (daar schijnt meer zon en hebben ze het nodig, de sukkels snappen toch niet dat het niet aan het pigment ligt, maar je lichte huid erg gevoelig is voor UV straling)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of... doen of je je helemaal wezenloos schrikt: 'OMG!!!ben ik bleek dan?! oh, DANK je wél! wat FIJN dat je het even zegt want ik ben kleurenblind. wat erg nou dat me dit overkomt, maar ......gelukkig heb ik géén rood haar!!! (in de tijd dat ze nadenken kan je waarschijnlijk op je gemak met een glimlach weglopen van de persoon die de enorm wijze en verstandige opmerking heeft gemaakt) ;-)
Heb ik geen geld meer voor, ik heb net een cursus "niet jaloers zijn op andermans schoonheid" gevolgd. Is een aanrader trouwens. Iets voor jou?
Of gewoon zeggen (nog veel beter ook!): nee, daar heb ik geen zin in, dit bevalt me goed, dus waarom zou ik dat doen, omdat anderen me dat aanbevelen? no way!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeft niet, roodharigen zijn al heet van zichzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan 2 dingen doen.Of je probeert de zonnebank,maar dan enkel en alleen omdat je daar ZELF zin in hebt.Of je antwoord dat je blij bent met je bleke tintje want je hoeft tenminste geen moeite te doen(zoals zei)om op te vallen.ik ben zelf roodharig en ga rond de zomerdagen een paar keer zonnebanken,gewoon omdat je dan minder snel pijnlijk rood word in de zon.Maar in de winter,vergeet het maar!ik ben 40 zonder rimpels,NOG zo'n voordeel van een bleek velleke haha!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste,

Zeggen dat het in het leven niet om een bruin kleurtje gaat er is wel iets belangrijkers in het leven. En daarbij heeft de ene nou eenmaal meer pigment dan de andere. Vind je het zelf vervelend dat je zo bent? als ik het lees niet dus wat maakt het dan uit als iemand anders er wat zegt?

Vertel maar tegen die persoon dat vroeger de BOEREN bruin waren en alle hoge mensen wit. Steek die maar in je zak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Liever een witte huid die langer rimpelloos blijft dan een oranje huid en met mijn 25 de huid van een opa hebben!"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij een busje deodorant, maar daar hoor je mij toch ook niet over...