Hoe als roodharige correct te reageren als men zegt dat je wel een zonnebankje kunt gebruiken?

Weet jij het antwoord?

/2500

"Goed idee, zodra ik echt niets anders meer te doen heb ga ik." oftewel, lekker laten kletsen en niets mee doen.

Of niet op ze reageren, of iets zeggen als "Ik wil wel, maar dan hebben ze geen plaats meer voor jou!"

"Dat doet ongeveer net zo veel voor mijn huid, als school voor jouw intelligentie ; als het zo nutteloos is, kun je er net zo goed niet aan beginnen. "

Gewoon lekker laten kletsen en je er niet druk over maken Tuurlijk begrijp ik dat het niet leuk is maar hoe minder je er op ingaat des te meer je ze te pakken heb want ze willen juist dat je er tegenin gaat dat is juist de kick voor ze en als je dat dus niet doet is de lol er heel gauw vanaf voor hun

Je kunt de moeite nemen uit te leggen dat roodharigen huidtype A hebben en dat dit type huid eerder verbrandt dan dat het bruin wordt. Hiermee toon je het gebrek aan inzicht aan van de persoon die de opmerking maakt. Vooral in een groep is dan duidelijk dat je met je kennis van zaken op dit gebied de domme opmerking volledig overklast. Toegevoegd na 9 uur: Huidtype A wordt ook wel met huidtype 1 aangeduid, het is een zeer blanke huid met of zonder sproetjes. Omdat er zo weinig melanine in zit, verbrandt de huid snel en het heeft maar een zeer beperkt vermogen melanine aan te maken. Daar staat tegenover dat deze huid bij relatief weinig zonlicht veel meer vitamine D aanmaakt dan een bruine(re) huid. Ieder "nadeel " heeft zijn voordeel..... Het is doorgaans NIET aan te raden het advies, een zonnebankje te nemen , op te volgen. Daar staat tegenover dat je geen (of niet snel) vit D hoeft bij te nemen, wat wel een aanrader is voor bruine en donkere mensen in de zonloze donkere winterdagen.

Nee dankje.... Dat ruineert mijn teint.... Hoe blanker hoe beter toch... Net als vroeger... Ik ben een vampier... Heb je ooit een zon gebruinde vampier gezien??? Heel veel mensen vinden mij het toppunt van schoonheid... Jij niet dan??? Gewoon met humor benaderen....

Gewoon aangeven dat jij jouw mooi rood mooi vindt en dat dit een bleke huid tot gevolg heeft door ander pigment. Het is jouw schoonheidsideaal. Daarna dank je vriendelijk voor de tip.

Ik zou er persoonlijk niet eens op wíllen reageren. Het zou wat wezen zeg, dat je je voor je uiterlijk moet verantwoorden. Ik krijg die opmerking ook weleens (ben niet roodharig, mocht ik willen!) maar ik negeer het gewoon. Iemand die zoiets tegen je zegt is de moeite niet om tegen te praten.

- mag ik nu ook zeggen wat jij kan gebruiken? - ben jij altijd zo vriendelijk tegen mensen? Zijn een paar antwoorden die geheid werken. Omdat je ze daarmee vriendelijk op hun nummer zet.

reageren? waarom? als je het niet de moeite waard vindt om er op te reageren, waarom zou je dat dan doen?

Nee, merci. Ik prefereer een blank velletje boven huidkanker. Dat weet je toch wel, dat roodharigen daar een veel grotere kans op hebben?

Zeggen, 'Als dit JOUW MANIER is om mij te zeggen dat je me bleek vindt, ben ik daar NIET ZO VAN GECHARMEERD.' (eerlijk waarna missch de vraag komt, waarom niet? en dan kun je uitleggen van huidtypes) of,... OMDRAAIEN EN WEGLOPEN Niet boos oid met emotie maar gewoon letterlijk je rug toekeren. of,... direct een ANDER ONDERWERP aansnijden. 'Maar wat ik je nog wilde zeggen,...' of,.. Zeggen, 'DAT BEDOEL JE WAARSCHIJNLIJK NIET ZO ROT.' TOCH?! (confronteren)

ja, mooi he? Ik ben er heel tevreden mee.

Simpel vindt jij dat je een zonnebankje moet gebruiker nee toch? Zeg dat dan ook zeg dat zijn mening of tip nutteloos is. Dankje voor uw nutteloze mening/tip Zie het als een cadeau dat je krijgt dat kan je aanvaarden of niet aanvaarden door het af te wijzen en duidelijk te maken dat jij hier niet veel aan hebt Toegevoegd na 1 minuut: Side info: Ik ben een man en een licht kleurtje met rood haar vind ik mooier staan dan met een donkere kleur maar ja je moet het zelf weten. Je mag je uiterlijk of gedrag nooit veranderen voor anderen.

"Nee dank je, je krijgt rimpels en huidkanker van zonnebanken... heej, wat heb jij een raar vlekje op je wang, even na laten kijken hoor bij de dokter".

"Nee dank je schat, dat ruïneert mijn schitterende blanke teint" en dan op overdreven bekakte toon uitgesproken met een big smile op je gezicht. Dan houden ze wel op.

Je wil correct reageren. Zeg dan:"Nee joh, veel mannen zijn gek op rood haar en deze huidskleur. Dat wil ik liever zo houden, snap je?" Vaak hebben roodharigen ook een prachtig klein neusje. Ja, doe mij maar een roodharige!

Nee hoor, maar jij wel een cursus goede manieren!

Ik persoonlijk zou er gewoon helemaal niets op antwoorden en gewoon door lopen of bezig gaan waarmee je bezig was of gelijk iets anders vragen. Zwijgen is goud op dit soort momenten.

'Oh, nu ga ik huilen zeg! Denk je echt dat iemand die zo zwak is als jij mij kan kwetsen?' 'Dat wilde ik net tegen jou zeggen!' 'Nee dankje, ik hou er namelijk niet van om elke week te vervellen!' Durf alles te zeggen, loop recht, glimlach, geef ze de tijd om zich gekwetst te voelen wanneer je al weg bent.

Geef die ander jouw adres, waar hij/zij de zonnebank kan bezorgen.....

lijkt me simpel, je hebt een erg gevoelige huid wat dat betreft, zeg gewoon: "daar kan mijn huid niet goed tegen" plus, het is net zo kankerverwekkend als roken, ik ben zelf liever bleek dan doodziek.

Zelf ben ik ook roodharig. Dus ik ken die vraag wel. Dit is wat ikzelf altijd zeg: "Nee hoor, ik ben liever bleek dan roze als een kreeft want wij roodharigen hebben een gevoeliger huid en worden niet echt bruin. Ook wil ik geen huidkanker oplopen en vind ik het de allerbeste anti-rimpel creme die er is om zoveel mogelijk zon en vooral zonnebank te mijden." En glimlach daar dan vriendelijk bij. Ik meen ook ieder woord dat ik zeg. En trek me er verder dus niks van aan wat anderen vinden en/of zeggen.

"Nee, dank U."

Het beste vind ik toch altijd om te horen. ''Nee dankje, ik ben blij met wie ik ben.''

"Dat kan niet, dan verbrand ik." Het is algemeen bekend dat 'witte huiden' niet goed in de hete zon kunnen. De anderen hebben dus eerder een beperkende gedachtengang. Toegevoegd na 32 minuten: "Dat heeft geen nut, Ik kan niet bruin worden"

Goh...wat vreemd dat je op jouw leeftijd niet weet dat een roodjarige een blanke huid heeft ....

Terug reageren, met: "Oh moet ik van jou, naar de zonnebank, om net zo (heel sarcastisch) eruit te zien, als jou?" Nee, sorry gaat niet gebeuren, dan wordt ik lelijk, dat wil ik niet, betalen om huidkanker te krijgen, doe ik niet aan, jij wel? Wat ben jij een sukkel, zeg. Ik bedoel, degene wil eigenlijk zeggen dat jij hetzelfde als iemand anders moet doen, anders ben je raar niet doen. Het is vooral zijn frustratie, misschien moet juist degene naar de zonnebank, en is hij ontzettend onzeker over zijn uiterlijk. Als je gaat luisteren naar dat soort mensen, krijg je de frustratie van iemand anders cadeau.

''en ga jij je maar even douchen, het stinkt hier een uur in de wind, met die waffel van je, was hem maar gauw'' nee deze is misschien wat subtieler; Oh nee, een zonnebank heb ik niet nodig, ik ben eigenlijk wel trots op hoe ik eruit zie, en als jij vindt dat ik een zonnebank nodig heb, dan mag je me ook wel een vakantie boeken naar een warm land met veel zon, als je dat zo ontzettend graag wilt''.

Antwoorden met een oprechte 'waarom?' , aangezien men dat gedwongen wordt te reflecteren op zijn of haar loze en impulsieve opmerking.

Waarom maakt het jou uit dat het hun opvalt. Die mensen bedoelen het meestal niet eens rot, maar horen enkel bij de sociaal minder vaardigen onder ons :) En kijk maar eens naar wie het zegt, er is altijd iets ergers aan ze dan ze jou zeggen. Naar mijn idee is het men hun eigen onzekerheid, zo leiden ze jou af van hun lelijke aspecten. Jij maakt je zorgen om je rode haar ;) Veel mannen vinden rode vrouwen geweldig, passioneel en mooi, maak je geen zorgen, denk er niet eens verder over, je hebt er niks aan, behalve een onnodig complex!

Dan zou ik ze dit onder de neus drukken, en vragen of ze dit mooier vinden dan:

Hier staan al veel goede tips en antwoorden in,maar je zou ook kunnen zeggen,'Het zal wel waar zijn als jij het zegt"en verder het ene oor in en het andere uit laten gaan.

Misschien wel de beste correcte antwoord ooit: Oke.. Waarom lange zinnen, tongbreuken of negeren? Mensen die zoiets zeggen kunnen er vaak niet tegen als ze ''gelijk'' krijgen oid. Dus gewoon er in meegaan. ''Je kunt wel een zonnebankje gebruiken'' ''Oké'' Toegevoegd na 17 uur: *het beste natuurlijk..

'ik ben milieubewust en spaar een hoop geld uit omdat ik licht geef in het donker' 'en jij kan weleens wat meer IQ gebruiken' (of er iets zinnigs mee doen) een tip geven over een zonnebril voor mensen met gevoelige ogen, of mensen die zich eraan storen dat niet iedereen bruin wil zijn/kan worden. vertel dat je je pigment hebt gedoneerd aan arme kinderen in de pygmeeën (daar schijnt meer zon en hebben ze het nodig, de sukkels snappen toch niet dat het niet aan het pigment ligt, maar je lichte huid erg gevoelig is voor UV straling)

Heb ik geen geld meer voor, ik heb net een cursus "niet jaloers zijn op andermans schoonheid" gevolgd. Is een aanrader trouwens. Iets voor jou? Of gewoon zeggen (nog veel beter ook!): nee, daar heb ik geen zin in, dit bevalt me goed, dus waarom zou ik dat doen, omdat anderen me dat aanbevelen? no way!!

Hoeft niet, roodharigen zijn al heet van zichzelf.

je kan 2 dingen doen.Of je probeert de zonnebank,maar dan enkel en alleen omdat je daar ZELF zin in hebt.Of je antwoord dat je blij bent met je bleke tintje want je hoeft tenminste geen moeite te doen(zoals zei)om op te vallen.ik ben zelf roodharig en ga rond de zomerdagen een paar keer zonnebanken,gewoon omdat je dan minder snel pijnlijk rood word in de zon.Maar in de winter,vergeet het maar!ik ben 40 zonder rimpels,NOG zo'n voordeel van een bleek velleke haha!

Beste, Zeggen dat het in het leven niet om een bruin kleurtje gaat er is wel iets belangrijkers in het leven. En daarbij heeft de ene nou eenmaal meer pigment dan de andere. Vind je het zelf vervelend dat je zo bent? als ik het lees niet dus wat maakt het dan uit als iemand anders er wat zegt? Vertel maar tegen die persoon dat vroeger de BOEREN bruin waren en alle hoge mensen wit. Steek die maar in je zak.

"Liever een witte huid die langer rimpelloos blijft dan een oranje huid en met mijn 25 de huid van een opa hebben!"

Jij een busje deodorant, maar daar hoor je mij toch ook niet over...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100