Er komt iets rood en hard uit het gaatje van mijn oor. Wat is dit ?

2 maanden geleden heb ik een oorpiercing laten zetten, piercen. Bovenaan, door mijn kraakbeen. Daarnet wou ik eens naar het gaatje kijken. Toen ik de piercing dus uit deed. Zag ik een klein bolletje aan de binnenkant van mijn oor en daar uit komend een beetje bloed precies. Nu ja, het was niet echt bloed. Het had de kleur van bloed maar was vrij hard.
Weet iemand wat dit is en wat ik moet doen ? Ontstekingsremmers innemen ? Of het rode ding er proberen uit doen met een pincet ofzo ? Pijn doet het niet echt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het is waarschijnlijk gestold bloed. Het korstje zeg maar.
Als het nog steeds niet genezen is doe je er verstandig aan om het sieraad eruit te laten en het te laten genezen. Hier hoef je echt niets boor in te nemen. Je lichaam lost dit zelf wel op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je het plekje tussen duim en wijsvinger neemt voel je waarschijnlijk een klein bolletje in je oor,dit is het buisje dat gevormd wordt ,je eigen lichaam maakt huid aan in kraakbeen duurt dit altijd wat langer nu heb je dus korstvorming aan de binnenkant van je piercinggaatje
Maak je piercing dagelijks goed schoon met wat sterilon totdat hij helemaal genezen is
Ga er zeker niet aan lopen pulken en friemelen wel even je piercing draaien of heen en weer schuiven bij het ontsmetten
Even volhouden en het zal straks mooi genezen zijn