1) Was je gezicht elke dag, maar zorg dat je het niet overdrijft. Poriën vergroten als ze verstopt raken met vuil, vet of bacteriën waardoor ze ontstoken raken. Je gezicht geregeld maar niet te vaak wassen - één keer 's morgens en één keer 's avonds zal ze kleiner houden waardoor het beter voelt.

2) Doe ijsblokjes op je gezicht. Leg de ijsblokjes voorzichtig op de poriën voor ongeveer 15 tot 30 seconden. Dit doet je huid samentrekken.

3) Maak een pasta van zuiveringszout. Visagisten zweren bij zuiveringszout omdat het grove poriën vermindert en tegelijk acne bestrijdt. Als je een gevoelige huid hebt moet je zuiveringszout heel voorzichtig gebruiken om dat het de huid kan irriteren.

Voor verder tips zie bron !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die ijsblokjes lijkt me geen goed idee, dan bevriezen de kleine haarvaatjes.