Wat is dit op mijn huid en hoe kom ik er vanaf?

Ik heb dit sinds de zomer toen ik een stuk bruiner werd. Het zijn allemaal witte vlekken alsof ik een pigmentstoornis heb alleen dan zou ik daar mijn hele leven al last van moeten hebben. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik tijdens het zonnen op een handdoek heb gelegen en daardoor op sommige drukpunten de zonnebrand minder goed gewerkt heeft. Of is dit iets ergs en moet ik naar de dermatoloog?

Ik heb bewust bij 2 belichtingen een foto gemaakt zodat het duidelijker is alleen de site laat maar 1 foto toe.

Picture for question
een jaar geleden
in: Huid
2.3K
steid
een jaar geleden
Ik had beter de andere belichting kunnen pakken want nu zie je het minder goed door de scherpte van mijn camera. Het gaat om de vlekjes vooral aan de zijkant van t lichaam en onder de borst
tinus1969
een jaar geleden
Wat zegt de specialist er van waar je onder behandeling bent?
bamibal
een jaar geleden
@tinus1969 Hoe weet je dat hij bij een specialist onder behandeling is?
tinus1969
een jaar geleden
@bamibal eerdere vragen
Inekez1
een jaar geleden
Pigmentverkleuring van de zomer zou allang vervaagd moeten zijn. Tenminste, mijn bruine kleur van de zomer is er altijd allang weer af in januari. Ik wil je niet ongerust maken, maar dit lijkt me niet omdat je zonnebrandcreme een half jaar geleden plaatselijk in je handdoek is getrokken...
tinus1969
een jaar geleden
Al getest op Ziekte van Addison?
steid
een jaar geleden
Moet ik hiermee naar de dermatoloog dus?
tinus1969
een jaar geleden
Welke artsen behandelen je nu? je hebt in het verleden diverse medische issues op GV genoemd. Dit is iig niet iets voor ene psychiater. Hoewel - als je medicijnen slikt zou ik de lijst met bijwerkingen even checken.
Noorrr
een jaar geleden
Dat is zo te zien Pityriasis versicolor. Een onschuldige huidaandoening, ook wel zomergist genaamd. Ga naar de huisarts om er van af te komen.

Antwoorden (1)

Dit lijkt op pityriasis versicolor en is volledig onschuldig. Dit kan ontstaat door een overgroei aan een bepaald type huidgist. Deze gist zit altijd in de huid, maar kan onder bepaalde omstandigheden (waaronder warme temperaturen, hoge luchtvochtigheid, zweten) meer aanwezig zijn en pigmentvlekken geven. Dit kan behandeld worden met een anti gist middel van de huisarts. Succes!
een jaar geleden