Wat is beter voor mijn huid epileren of shere?

Ik heb begrepen dat met epileren haren niet dubbel terugkomen maar is dit slechter voor mijn huis?

Toegevoegd na 1 minuut:
Huis = huid

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Scheren maakt je huid droog, gebruik beter ontharings crème of spray
anneliez
10 jaar geleden
Met scheren komen ze ook niet dubbel terug. Het topje van een haar is dunner dan dicht bij de huid. Je scheert dat dunne stukje af, en daardoor lijkt de haar dikker terug te komen, maar dat is niet zo. En zeker niet dubbel. Het voordeel van epileren is dat je de wortel er uit trekt dus dat de haar langer wegblijft
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En op den duur berminder je het aantal haren met epileren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En op den duur berminder je het aantal haren met epileren.

Antwoorden (1)

Als je het goed doet belast je met beiden de huid niet echt. Met scheren haal je de bovenste laag hoorncellen, met de haren mee van je huid af, net als je met scrubben zou doen. Met een bot mesje of verkeerd scheren kun je wondjes veroorzaken, maar als je goed materiaal gebruikt en op de goede manier scheert, gebeurd dit niet. Ook kan je huid door scheren uitdrogen, dit gebeurd niet door het scheren zelf, maar door het scheerproduct (met alcohol) dat je gebruikt, het schuim of de creme.
Met epileren houdt je met je pincet alleen de haar vast en trek je hem er met de haargroei mee, uit. Dat veroorzaakt geen schade aan je huid. Tenzij je de haartjes tegen de groeirichting in eruit trekt, of de huid per ongeluk tussen het pincet krijgt, dan heb je kans op een klein wondje, of ingegroeide haartjes.
Naar mijn weten is epileren dus beter voor de huid, mits je het op de goede manier doet. Ga hygiënisch te werk en trek de haartjes er met de haargroei mee uit.

Toegevoegd na 4 uur:
Je bent een jongen, heb ik vernomen. Dan zal ik toch maar kiezen voor het scheren. Met epileren heb je kans dat de haren niet terug groeien, dit kan gebeuren als je de haar er verkeerd uittrekt en daarmee het haarzakje beschadigd. Misschien wil je op latere leeftijd een snor of baardje, dan heb je spijt als je nu haren weggehaald hebt. Gebruik na het scheren een aftershave creme of balsem. Deze zijn er oa van Nivea en L Oreal speciaal voor mannen.