Heeft iemand ervaring met Spirulina en Chlorella tegen acne?

Ik heb al jaren last van acne. Alles geprobeerd, vorig jaar Roaccutane gebruikt maar helaas is de acne teruggekomen (wel minder iig). Nu zit ik bij de huidtherapeut en die helpt me met de littekens. Nu gaat dat wel goed maar er blijven toch soms puistjes komen. Ik slik momenteel biergistpillen, maar nu ik wat over Spirulina heb gehoord zou ik er meer over willen weten. Heeft iemand ervaring met spirulina/chlorella?. Tegen acne in dit geval?

En wat is het beste merk wat je kunt krijgen?

Bij voorbaat dank iedereen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

Bij de keuze tussen Spirulina en Chlorella zou ik altijd kiezen voor Chlorella. Ten eerste is dit veel sterker dan Spirulina en ten tweede is dit gewonnen uit ZOETwateralgen, daar Spirulina is gewonnen uit ZOUTwateralgen. Daardoor is Spirulina ongezonder én ongeschikt voor mensen met een zoutarm/-vrij dieet).

Zowel Spirulina als Chlorella ontgiften het lichaam door opgehoopte afvalstoffen in het lichaam te verwijderen. Dit proces gaat vrij langzaam. Opgehoopte afvalstoffen kunnen zeker ernstige huidreacties geven, zoals acne. Het verwijderen van deze afvalstoffen kán dus idd. je acne verminderen of zelfs doen laten verdwijnen. Echter, er zijn nog tig andere oorzaken van acne (en meestal is het een combinatie van oorzaken), dus de garantie dat Chlorella ook echt werkt in jou geval, is niet te geven. Maar je kan het zeker proberen. Laat je wel goed adviseren bij een servicedrogist (DA bijvoorbeeld) of bij een vitaminewinkel. En zoals gezegd, het duurt lang. Verwacht dus niet na een week al veel resultaat te hebben.

Om van je acne af te komen, is misschien het gaan reinigen met Molkosan ook een goede optie. Dit zijn flessen van dr. Vogel (te koop bij de drogist) met daarin melkwei met een hoge concentratie melkzuurbacteriën (het is ook wit, lijkt net melk ;-)). Elke dag tweemaal je gezicht reinigen met dit product, kan door de ontsmettende werking in combinatie met de hoge zuurtegraad van het product, heel snel heel veel effect geven. En nog een voordeel: het is een natuurlijk product, dus de kans op allergische reacties is véél kleiner dan van alle chemische reinigingsproducten voor acne (Clearasil is echt TROEP, duurdere merken zijn lang niet altijd zo veel beter). Het beste kan je Molkosan met een wattenschijfje op je gezicht aanbrengen, hierdoor is er geen rechtstreeks contact met je handen nodig. Molkosan kan je trouwens niet gebruiken bij een lactose-intolerantie!

Succes.