Huid met rode/paarse bultjes, wat is hiertegen te doen?

Hallo,

Op mijn benen heb ik mijn leven lang(voor zover ik kan weten) al een erg onzuivere huid. Het lijkt alsof het allemaal pukkeltjes zijn maar het zijn een soort rood/paarse bultjes op mijn onderbenen en mijn bovenbenen zijn ook niet egaal. Ik vind dit erg vervelend omdat het net lijkt of je de hele tijd kippenvel hebt. Ik wil graag weten wat ik eraan kan doen en welk middel ik bijv. kan uitproberen. Ik wil hier echt graag vanaf!

Het is dus niet alleen na het scheren ik heb het de hele tijd en het trekt ook niet weg.

gr.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K
fremar
11 jaar geleden
ga eens bij de dermatoloog,die weet het wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is dus niet zo even op te lossen?

Antwoorden (2)

Ik denk dat gaat om Keratosis Pilaris, dan maakt de huid teveel keratine aan, er ontstaan rode, ruwe bultjes, je kunt dit behandelen met vitamine A creme, verkrijgbaar via de huisarts, ook zijn er oa laserbehandelingen tegen, dus ga even naar je huisarts, deze kan je zelf helpen of doorsturen naar de dermatoloog.

Toegevoegd na 23 minuten:
mens-en-gezondheid.infonu.nl/.../38821-keratosis-pilaris-wat-kun-je-...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die bultjes heb ik ook op mijn bovenbenen. De laatste tijd gebruik ik goede bodylotion (Garnier bodylotion met mango-olie Groene fles) en smeer ik er elke ochtend mijn bovenbeen mee in. Voor dat ik ga slapen doe ik op de bultjes wat Echinaforcecréme (A. Vogel) en laat ik het intrekken. Dit heeft geholpen, en ik zie duidelijk verschil. Ze zijn bijna weg.
Bronnen: