Wat te doen tegen Wallen ?

Wat is nou eigenlijk de beste manier om Wallen / Donkere kringen/plekken onder je ogen te verminderen ?

Je hoort vaak dat er zalfjes zijn en een koude lepel er tegen aan houden, maar is er ook iets dat effectief werkt om het te verwijderen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat ligt eraan wat voor wallen het zijn, vetwallen zijn erfelijk en kunnen alleen operatief worden verwijderd. Vochtwallen kun je verminderen of zelfs wegkrijgen door koude compressen op je wallen te leggen, of door lymfedrainage toe te (laten) passen, dit is een massagetechniek, door met je vingers het vocht vanaf je ooghoek (kant van je neus) rustig naar de richting van je oren te duwen, koelen is samen met lymfedrainage de beste manier. Indien je oogcreme gebruikt, leg dit dan 10 minuten in de koelkast voordat je het opsmeert, of inklopt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gezond eten en goed slapen