Hoe haal ik oranje gloed uit mijn haar?

Hallo,

Vandaag had ik mijn haren geverfd. Ik heb van mezelf donkerbruin haar en wou wat blonde highlights erin doen. Nadat ik dat had gedaan werd het dus oranje! Ik wil mijn haren morgen verven met een donkerbruine verf gaat het dan weg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Ja dan gaat het weg. Eigenlijk zou je voor blonde highlights je haar stukjes eerst moeten ontkleuren (baby blond) en daarna pas de blonde kleur verven die je wilt. Dan zal je geen laat hebben van verkleuringen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het beste was dat je het liet doen bij je kapper heb er zelf ervaringen mee..

Zelf een blonde verf kopen is niet zo evident omdat de verf waterstofperoxide bevat en het kan je haar beschadigen daarom is het belangerijk om je haar daarna goed te verzorgen met een conditioner
een andere factor heeft te maken met de de pigmentgehaltes in je haar of de verf goed zal pakken of niet. Heb je bijvoorbeeld teveel roodpigment (en dat kan ook als je bijvoorbeeld bruin haar hebt), dan heb je kans dat je haar niet blond maar oranje wordt.

Een andere middel wat ik ook doe is john frieda go blonder spray gebruiken dit mag enkel als je haar NIET gekleurd is! het is een spray dat je op een handoek nat haar moet gebruiken en je moet het daarna brushen of lekker mee in de zon lopen en het geeft je een ongeloofelijke resultaat na een paar beurten !

wat je nu het beste kan doen is zilvershampoo gebruiken van l'oreal maar er zijn verschillende zilvershampoos te verkrijgen bij de kapper, drogist of supermarkt. het oranje/geelig gloed gaat er na een paar wasbeurten koeler worden en het gaat niet meer zo hard opvallen !