Hoe kan botox alles strak maken in je gezicht?

Wat zit erin? Hoe kan het ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
gif, spierverlammer

Het beste antwoord

Botox maakt je niet strak, het verlamt de spieren zodat de rimpeltjes loslaten en de huid weer glad wordt. Na ongeveer 4 maanden houdt de verlamming op en krijg je weer rimpels(Zoals het eerst was). Dan kan je weer botox laten spuiten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

De stof die wij 'botox' noemen, is een gif: botuline toxine.Bij inspuiten in de spier, zorgt het voor verslapping van die spier. In de medische wereld wordt het o.a. toegepast bij spierspasmen en bij bepaalde vormen van incontinentie waarbij een kleine hoeveelheid botox wordt ingespoten op soms verschillende plaatsen van een spier die veel te gespannen is, zodat hij ontspant.

Als cosmetische toepassing wordt het gebruikt om de spieren in het gezicht te verslappen. Rimpels ontstaan door een bepaalde beweging: kijk eens flink boos in de spiegel of glimlach uitbundig. Je ziet dan allemaal rimpels ontstaan in je gezicht. Naarmate je ouder wordt, neemt de elasticiteit van je huid en het onderhuids bindweefsel af, waardoor de 'gebruikssporen' van die spieren zich gaan tekenen. De beste manier om geen rimpels te krijgen zou in theorie dan ook zijn: nooit lachen of boos kijken.

Bij een behandeling met botox in het gezicht spuit men botox in in die spiertjes net onder de huid, bijvoorbeeld in het voorhoofd. Doordat de spieren zich dan ontspannen, wordt de huid weer vlakker. Er moet niet teveel ingespoten worden, want dan zou de spier volledig verlamt raken en zou je helemaal niet meer boos kúnnen kijken. Door net voldoende in te spuiten, zorgt men ervoor dat de spier nog wel aangespannen kan worden, maar daarna eigenlijk dieper ontspant zodat de rimpels minder zichtbaar zijn.

Dat effect is trouwens tijdelijk. Het effect van botox - ook voor medische doeleinden, dus niet alleen bij cosmetische behandeling - houdt meestal enkele maanden tot een jaar aan. Daarna kan eventueel de behandeling worden herhaald.