Hoe heet deze haartrend/haarmode op de foto? En kan je dat bij de kapper zo laten verven?

Ik bedoel hiermee hoe de kleur ervan heet (donker aan de binnekant en blond aan de buitenkant).

Zou ik dit ook bij de kapper kunnen laten kleuren? Ik ben zelf blond en vraag me dus af of het dan aan de binnekant donker geverft kan worden. Of moet je daar donker voor zijn en het dan blond aan de buitenkant laten verven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Overleg met je kapper of dit mooi is bij jouw gezicht, dan kun je een beslissing nemen, iedere kapper kan dit, de bovenste laag van je haar wordt ingepakt, terwijl de onderste laag geverfd wordt, voor het uitspoelen wordt de bovenste laag weer uitgepakt en je hele haar wordt direct daarna uitgespoeld. Ga dit niet thuis doen, want de thuiskleuringen werken anders dan die van de kapper, de thuiskleuringen zijn meestal niet geschikt om met gedeeltelijk ingepakt haar te werken, dan wordt het oxidatieproces verstoord. Bedenk je wel dat je haar na het kleuren meer verzorging nodig heeft, koop dus de goede producten hiervoor en laat je ook daarmee adviseren door de kapper. De producten van de kapper lijken vaak duurder dan die uit de winkel, maar zijn veel zuiniger in gebruik, waardoor het uiteindelijk niet zoveel uitmaakt. Deze stijl heeft geen naam, neem om misverstanden te voorkomen altijd een foto of een plaatje mee, van het kapsel dat je wilt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Naar mijn weten heeft deze 2 kleuren techniek geen speciale naam. Zeg tegen de kapper dat je je onderste laag donker wilt verven, neem voor de zekerheid een foto mee. Het effect is het mooist als je het in laagjes hebt geknipt, zo komen dan de onderste donkere lagen onder je blonde haar uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het een langzame kleurovergang is, dan lijkt het me een ombré haarkleur. De meest moderne kappers weten dit wel! De kleurovergang moet dus geleidelijk gaan en niet met een dikke band aan de onderkant!

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.firanet.nl/beauty-tips/ombre-haar-verven-zelf-doen/