Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn dochter (1,5) heeft pukkeltjes op haar hele lijf nadat ik haar heb ingesmeerd met factor 50 zonnebrand. Iemand een idee wat ik beter kan smeren?

Gevoelig huidje dus... Heb van kruidvat en P20 gebruikt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uw dochter kan ook allergisch zijn voor zonnebrandcrème, daar heeft mijn moeder ook last van, die ook onder de bultjes zat toen ze voor het eerst zonnebrandcrème gebruikte is mij verteld.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Er bestaan zonnebrandproducten speciaal geschikt voor kinderen en baby's die hypoallergeen zijn, ze bevatten geen geur en kleurstoffen, je kunt dan denken aan Eucerin, Roc of Biodermal. Het is wel verstandig even te overleggen met je huisarts hoe je de huid het beste kan behandelen, baby's hebben een gevoelige huid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jouw dochter heeft een vorm van zonneallergie: PMLE: oftewel polymorfe lichteruptie, dan krijg je kleine flink jeukende rode bultjes met vocht en schilfertjes op je lichaam. De belangrijkste veroorzaker is UV-straling en dan met name UVA .

Je hebt een niet vettig zonnebrandmiddel nodig en dan vooral beschermend tegen UVB. Laat je informeren bij de apotheek en geef je dochter zo veel mogelijk een shirt aan.

Mijn zoon heeft het ook en die heeft een keer te vaak wakker gelegen met jeuk, hij houdt dus bijna altijd zijn shirt aan of doet zijn shirt meteen aan als hij uit het water komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar ze heeft zelf nergens last van. Geen jeuk enzo. Alleen pukkeltjes. Denk je dat ze dat dan toch heeft?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoek foto's van zonneallergie en vergelijk het of laat het de huisarts zien. Je kunt pas actie ondernemen als je weet wat het is.
La roche posay is speciaal ontwikkeld voor de gevoellige huid. Er worden geen schadelijke stoffen aan toegevoegt en hierdoor is het dus ook niet schadelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag aan je huisarts een recept voor Contralum Ultra.
Dit werkt zeer goed tegen zonne allergie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding