Is er een middeltje om mijn mond goed te reinigen, en mijn tanden te witten?

Bij wat voor middel kan ik mijn mond goed reinigen, aangezien ik nog wel eens tandvleesontsteking heb. En heeft het effect van wittere tanden. Welke ook niet schadelijk voor het gebit/mond is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Maak eens een afspraak met een mondhygiëniste, zij of hij kan je leren hoe je je gebit goed kunt verzorgen, ook kan een mondhygiënist je adviseren over ragers, flosdraad en tandenstokers, de maten die je voor de ragers gebruikt zijn erg belangrijk voor het goed reinigen. Een flosdraadje heeft alleen zin als je tanden dicht bij elkaar staan, anders is een rager of stoker meer geschikt. Ook leert hij of zij je op de juiste manier poetsen, in de meeste gevallen zal een elektrische tandenborstel geadviseerd worden, omdat deze beter reinigt. Verder wordt je gebit goed schoongemaakt, het tandsteen wordt verwijderd en er wordt gekeken of je ontsteking je tandvlees niet terug heeft doen trekken, wat ernstige schade op kan leveren, als dat wel het geval is. Na zo'n behandeling lijken je tanden witter, omdat ze schoner zijn. Laat je indien nodig door de mondhygiënist ook adviseren over het bleken van je tanden, de huis en tuin middeltjes zijn meestal schadelijk voor je tanden en tandvlees, dus ga daarmee niet rommelen.
De mondhygiënist kan je echt op weg helpen naar een gezond, goed verzorgd gebit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoi' hier heb ik ook regelmatig last van.. listerine mondwater helpt voor mij heel goed en voor wittere tanden moet je of ze laten witte of een crème kopen.. groetjes Roos
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een gedeeltelijk antwoord op je vraag: gebruik een ragertje om de ruimten tussen je tanden en kiezen schoon te maken, vooral bij de plek waar je uit je tandvlees komen. Doe dit eenmaal per dag.
In het begin gaat het misschien een beetje bloeden, maar als je dit elke dag blijft doen, houdt dat heel snel op en gaan de ontstoken plekjes weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waar je uit = waar ze uit
Gewoon goed tanden poetsen, met aanrader elektrisch.
Bovendien is het slim om te flossen als je snel gaatjes krijgt.
Mondwater met alcohol is inderdaad wel af te raden.