wat is het verschil tussen gel en acrylnagels?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het verschil tussen Gelnagels en Acrylnagels. Beide soorten kunstnagels, zowel gelnagels als acrylnagels kunnen in de allerlei vormen en kleuren gestyled worden en zorgen voor een mooi verzorgde en natuurlijke uitstraling van de handen of juist een meer glossy en opvallende look. Het grootste voordeel van gelnagels is vooral dat ze veel echter lijken dan acrylnagels, ze zijn stevig maar toch flexibel zoals je echte nagel. Een ander praktisch voordeel van de gel variant is dat de hars reukloos is waardoor het zelfs voor zwangere vrouwen veilig is om te gebruiken.
Nadelen van gelnagels zijn dat ze iets duurder zijn en iets makkelijker breken. Een gelnagel is een kunstnagel die erg veel lijkt op onze natuurlijke nagels. In vergelijking met de bekende acrylnagel zijn ze veel dunner en flexibeler waardoor ze heel natuurlijk lijken. De nagels worden gemaakt van een gellaag die wordt aangebracht op je eigen nagel en vervolgens wordt uitgehard onder een uv-lamp. De gellaag kan op je nagel aangebracht worden als versteviging en om je eigen nagel de kans te geven om te groeien, maar je kunt er ook voor kiezen om je nagels eerst te laten verlengen door middel van een tip of sjabloon. De gels zijn verkrijgbaar in naturel voor een mooie “french manicure” maar ook kunnen gels in diverse kleuren en met glinstertjes bij elke groothandel aangeschaft worden. De gelnagel kan vervolgens gevijld worden in de gewenste vorm en ze kunnen ook versierd worden.
.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Paardkatja: Waarom geef je dit niet als antwoord?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De belangrijkste verschillen tussen gelnagels of acrylnagels zijn de ingrediënten. Acryl bevat benzoylperoxide en dat zorgt ervoor dat de acryl aan de lucht kan uitharden. Bij gel is er UV nodig om het te laten uitharden. Als je acrylnagels laat zetten is de geur ook chemisch. Bij gelnagels ruik je vrijwel niets! Nog een verschil is dat er maar 1 laag nodig is bij acrylnagels. Bij gelnagels worden er meerdere lagen aangebracht die elk apart uitgehard moeten worden onder een UV lamp. Ook is gel zachter dan acryl. Gel is van zichzelf glanzend en bij acryl moet er echt gelakt worden om het te laten glanzen. Gelnagels zien er natuurlijker uit dan acrylnagels, maar tegenwoordig zie je daar niet zo veel verschil meer in tussen gel – en acrylnagels. Gelnagels voelen wat natuurlijker, omdat ze zachter zijn. https://gelnagels-zetten.nl/gelnagels-of-acrylnagels-wat-is-het-verschil/

Antwoorden (1)

Acrylnagels
Acrylnagels bestaan uit een vloeistof en een poeder. Deze 2 samen vormen een vloeibaar bolletje, waarmee je in korte tijd een nagel creëert. Als deze uit gehard is vijl je hem in de vorm van de nagel en zo krijg je een natuurlijk uitziende nagel, zonder hobbels en bobbels. Dit betekent dat de behandelingstijd relatief korter is dan bij het plaatsen van de gelnagels Acryl zijn duurzaam, ze gaan lang mee en zijn minder kwetsbaar.

Gelnagels
Gelnagels zijn flexibeler dan de acrylnagels, waardoor het mogelijk is de kunstnagel zelf bij te houden, deze nagels zijn makkelijker zelf te vijlen. Gelnagels hebben ook meer glans. Gel is een vloeibaar harsachtige substantie en word daarom ook anders opgebracht dan acrylnagels. Vroeger waren er grotere verschillen tussen gelnagels en acrylnagels dan vandaag. Gelnagels verkleurden sneller en de kleur werd eerder dof. Er zijn de afgelopen jaren nieuwe types gelnagels op de markt gekomen die sterk in kwaliteit verbeterd zijn.

Zowel acryl- als gelnagel wordt er even dun opgezet. Het verschil zit hem in de stevigheid van de nagel. Door het verschil in de samenstelling van het materiaal kunnen acrylnagels aan de lucht uitharden en gelnagels alleen met behulp van UV licht.

Behandeling
Hoelang een behandeling duurt verschilt per persoon. Voor acrylnagels duurt het plaatsen van een nieuwe set ongeveer 2 uurtjes. Voor gelnagels kan het iets langer duren omdat dit moet uitharden in de uv-lamp.