Hoe kom ik af van deze puistjes tussen mijn wenkbrauwen en boven mijn neus?

Ik heb veel kleine puistjes tussen mijn wenkbrauwen het zijn er stuk of 5, ze komen maar terug als ik ze helemaal heb uitgedroogd en uitgeknepen, en als ik er een keer eentje uitknijp dan wordt de rest van de huid tussen mijn wenkbrauwen ook heel rood.

Het ziet er echt zo lelijk uit, elke keer als ik in de spiegel kijk dan word ik depressief en ik durf andere mensen niet aan te kijken. Me zelfvertrouwen zijn ook minder geworden erdoor. Kortom, het is vreselijk :(

Toegevoegd na 7 minuten:
Het zijn eigenlijk alleen rode plekken en hele kleine zwellingen hoe kom je daar van af?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.8K

Antwoorden (4)

Het beste is om er een schoonheidsspecialist naar te laten kijken. Uitknijpen kan namelijk grotere gevolgen hebben; je krijgt om meer plaatsen puistjes, vanwege het verspreiden van de pus en je kan er blijvende gaatjes in de huid aan over houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uitknijpen is eigenlijk niet zo'n goed idee omdat je het kan verspreiden en je er littekens aan kan overhouden. Het is natuurlijk ook roder.
Ik zou zelf proberen er tijdelijk vanaf te blijven en het dagelijks twee keer te wassen met lauw water. Meestal gaan ze vanzelf over. Je kan ook wel producten uit een drogisterij tegen puistjes gebruiken maar ik vind dat het niet echt goed werkt, maar ieder huid is anders. Als het echt niet overgaat, kun je naar de huisarts gaan en zij schrijven dan een speciale creme of middeltje voor en deze helpen meestal wel. En als dat ook niet lukt kan je altijd doorgestuurd worden naar een dermatoloog.
Maar ik weet niet of je verder nog ergens puistjes hebt. Als het alleen tussen je wenkbrauwen is zou ik er echt vanaf blijven omdat ze dan waarschijnlijk alleen maar daar zitten omdat je ze had verspreid.
En als je het per se wilt uitknijpen, doe het dan alleen als ze echt 'rijp' zijn en met schone handen, en was daarna je gezicht en houd een tissue op je wondje.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let eens op of ze tevoorschijn komen als je chocolade hebt gegeten. Dat is bij mij altijd raak, qua puistjes.
In plaats daarvan regelmatig een tomaat in de sla of op je boterham helpt echt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Anti-puistjes lotion van Garnier helpt erg goed. Elke avond wat op een watje doen en op je gereinigde huid deppen. Het droogt uit. Verder echt proberen om er niet aan te zitten. Dat is heel erg moeilijk maar de enige manier om je huid de rust te geven om zich te herstellen. Mocht je toch de neiging krijgen om eraan te zitten, pak dan snel een watje met dat spul en doe dat erop. Doordat je iets anders doet in de plaats van krabben, onderdruk je de neiging. Succes!