Wat is silica silylate?

Ik heb een cosmetica-product in huis liggen waar silica silylate in zit. Is dit een silicoon of valt het ergens anders onder? En is het een schadelijke stof?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K

Antwoorden (1)

Dat is een verbinding van kiezelzuur. Dit wordt vaak gebruik als een scrub. Het is dus helemaal geen silicoon of zo maar een mineraal dat gewon in de natuur voorkomt. het spul maakt de huid glad. Het is niet schadelijk.