Welke leeftijd hebben vrouwen gemiddeld waarop ze het meest make-up dragen?

3.3K
Ritsuka
4 jaar geleden
Pubermeisjes die net beginnen met makeup plamuren zichzelf vaak, is mijn ervaring als ik om mij heen kijk

Antwoorden (2)

Hoe jonger, hoe meer make-up. Van de vrouwen tot 30 jaar draagt maar liefst 98 procent make-up. Van de vrouwen die ouder zijn dan 60 jaar betreft het 61 procent.
Van de vrouwen die make-up dragen draagt 80 procent iedere dag make-up. Slechts een kleine groep make-up dragers heeft gemiddeld slechts ééns per maand make-up op.
83% van de make-updragers gebruikt mascara. De top drie wordt gecompleteerd door lippenstift en oogschaduw.
Het belangrijkste motief van vrouwen om make-up te dragen is het zichzelf mooier willen maken. Uit het onderzoek blijkt dat er maar weinig vrouwen zijn die zich onzeker voelen zonder make-up. Ruim de helft van de dames geeft aan dat men make-up op doet omdat het een gewoonte is.
4 jaar geleden
Vaak begint het met 12/13 jaar, ze gaan dan bijvoorbeeld mascara of rouge dragen. Hoe ouder je word hoe meer je make-up gaat dragen( zeggen mensen) Maar je moet natuurlijk altijd doen waar je jezelf goed bij voelt.