Nee, dat klopt niet. Kroeshaar krult alleen zo dat de lengte daardoor niet zo opvalt. Vraag maar eens aan iemand met kroeshaar of je een krul mag strekken.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sterker nog, je kan je haargroei zelfs bevorderen. Zie dit artikel voor meer:
http://www.beautifulblackhair.nl/nieuws/haargroei-bevorderen-de-misverstanden-over-black-hair/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt: "Het is inderdaad wetenschappelijk bewezen dat Afrikaans haar minder snel groeit dan andere haartypen. Mensen met Afrikaanse voorouders, kunnen deze eigenschap van het haar hebben geërfd. Het klopt dan inderdaad dat een krullende haarvezel minder snel uit het haarzakje wordt geduwd dan een steile haarstreng."

Daarbij LIJKT het ook nog eens langzamer te gaan door de krulvorming.