Hebben mijn puistjes iets te maken met het slecht reinigen van mijn gezicht 2 weken geleden?

Ondanks dat ik weet dat het erg slecht is ben ik 2/3 weken geleden een paar keer gaan slapen met make up op. Mascara, foundation, blush..etc. Ik merkte gelukkig toen niks aan m'n huid, maar nu wel! Veel puistjes! Kan dat het gevolg zijn van drie weken geleden? Of kan dat er nu niet meer mee te maken hebben en heeft het een andere oorzaak?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Relax Mince en geniet alvast met een stralende Glimlach van de eerste + bij deze vraag ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Awh, leuk! Daar krijg ik idd een glimlach van op m'n gezicht :)

Het beste antwoord

Enerzijds kunnen het de naweeën zijn van deze nalatigheid doch even aanneembaar is dat het jouw onrust hiermomtrent jouw hormonenhuishouding tijdelijk ontregeld heeft waardoor jouw poriën overbelast geraken.
Dit hoeft geen drama te wezen.
Rustig blijven en er alle vertrouwen in hebben dat jij als bij wonder in 1 week weer een vrij gave huid kan hebben als jij veel lauw water zonder bruis drinkt en jouw gezicht voor het slapengaan en na het ontwaken met heel veel zuiver water spoelt.
Let ook even op je voeding en eet gedurende die week geen te vette zaken.

Maar de hoofdfactor is en blijft stressregulering.
Je mag de duurste zalfjes, pilletjes of poedertjes hanteren, als jij je innerlijk (in gedachten en gevoel) niet vult met rust en vertrouwen dan wordt het een processie van Echternach... 2 stappen vooruit en 3 tot zoveel meer achteruit dus ;-)
Veel Glimlachen en ontspannen helpen om eender welk ongewenst proces of fenomeen te 'bestrijden' vanwege de helende/neutraliserende werking van het soort hormonen die je dan activeert.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is natuurlijk nooit goed om je make-up niet te verwijderen voordat je gaat slapen, maar het lijkt me sterk dat je daar pas na een paar weken last van krijgt.

Het zou kunnen dat het te maken heeft met je hormoonhuishouding. Die schommelt en kan ervoor zorgen dat je puistjes krijgt. Sommige vrouwen gaan een lichte 'pil' slikken om van hun puistjes af te komen.

Verder kan voeding invloed hebben op je huid. Heb je veel vettigheid op (patat met mayo) Ben je allergisch voor iets?
aardbeien kunnen reactie geven.

Je ziet dat het niet zo simpel is om te achterhalen waar het door komt. Let daarom op wanneer je puistjes krijgt. Dan kun je er iets tegen doen, via de huisarts/dermatoloog of door je voedingspatroon aan te passen.