Mijn haar is na het haren wassen heel vettig, hoe komt dit?

Ik ben een meisje, ik was m'n haren om de twee dagen. Maar de laatste tijd zijn m'n haren vooral aan de bovenkant achter heel erg vettig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Haar
14.7K

Antwoorden (7)

Best veel meisjes hebben hier last van! Als je geen zin hebt om telkens je haar te wassen kan je ook een droog shampoo gebruiken, werkt heel goed. Kan je bij de kruidvat kopen van schwarzkopf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of Kruidvat eigen merk! Die is goedkoper en ruikt lekkerder ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hè, dat is vervelend. Door hormonen kan het zijn dat je haar sneller vet wordt. Misschien kan je een shampoo gebruiken tegen vet haar. Concentreert je dan vooral op het inzepen van je haar en niet van je hoofdhuid. Door wasbewegingen met je vingers over je hoofdhuid te maken, worden de talgklieren gestimuleerd. Dat wil je juist niet. En als je conditioneel gebruikt, smeer dit dan alleen in de uiteinden van je haar. Merk je onderweg dat je haar erg vet is geworden, draag je haar dan in een staart of knotje. Wanneer je vet haar los draagt, valt het meer op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder gekheid: probeer eens wat er gebeurt als je je haar minder vaak wast. Of niet elke keer met shampoo.
En als je shampoo gebruikt: zorg dat je het heel goed uitspoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord. ter aanvulling: probeer eens een andere, minder agressieve shampoo. Eentje op natuurlijke basis, zonder al te veel chemische toevoegingen. Je betaalt wat meer maar dan heb je ook wat.
Hoe vaker je haren wast hoe sneller het weer vet wordt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een hormonenkwestie. Je zit waarschijnlijk in de puberteit en dan wordt haar van nature wat sneller vet.
Het beste is om je haar niet zo vaak te wassen.
Na verloop van tijd wordt het dan vanzelf minder met het vet worden van het haar. Je zou eventueel een babyshampoo kunnen gebruiken, omdat die erg zacht is.
Vaak is het zo dat shampoos agressief kunnen zijn en daar kan jouw haar blijkbaar niet zo goed tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook gemerkt dat hoe vaker je aan je haren zit hoe sneller t vetter wordt en ik zat vooral aan de voorkant van mn haar om mn scheiding even goed te doen enzo dus probeer zo min mogelijk aan je haar te zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
minder vaak je haren kamen/borstellen, je stimuleert de huid meer met het kamen/borstellen en je haar word daardoor vettig