Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft een scheerapparaat een stimulerende werking op een stoppelbaard dan een weggooimesje?

Ik wil graag een stoppelbaardje laten groeien. Nu gebruik ik alleen weggooimesjes. Als ik mijn baardgroei wegscheer, is het gelijk kaal (zonder stoppels) en na een paar dagen is het gelijk weer ''iets te lang'' (veel haartjes ipv stoppels).

Kun je je haargroei beter controleren met een scheerapparaat (dus trimmen op de lengte dat je nog stoppels ziet ipv gelijk niks meer) , of is het in principe hetzelfde effect als scheren met een weggooi mesje?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Haar
1.4K
Ritsuka
7 jaar geleden
Niet scheren zorgt voor een baardje
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het beste kun je hier een baardtrimmer voor gebruiken, zoals deze bijvoorbeeld:
https://www.expert.nl/babyliss-e827e?channel_code=4&s2m_product_id=372509400&utm_source=beslistslimmershoppen&utm_medium=prijsvergelijker&utm_campaign=clicks

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Met een mesje scheer je inderdaad direct op de huid. Met een elektrisch apparaat heb je de mogelijkheid om verder van de huid te scheren, zoals bij een tondeuse.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Mesjes scheren je haartjes af tot 0 mm. Met een scheerapparaat dat je in lengte kunt instellen, kun je kiezen of je glad scheert (0 mm) of een stoppelbaardje van 1 of enkele millimeters. Stel je het in op 1 mm en je scheert elke dag, dan heb je dus elke dag dezelfde haarlengte.
Wil je haartjes van meer dan een millimeter, dan kun je ook een gewone tondeuse gebruiken.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Nee.
Haargroei heeft niets te maken met scheersystemen.
Hormonen zijn de veroorzakers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding