kan eczeem pigmentvlekken veroorzaken en gaan deze weer over bij een baby?Stel direct je vraag of zoek op trefwoord

op haar knieen en in haar gezicht heeft ze hier last van (van eczeem), we hebben bepanthen babyzalf gesmeerd en omdat dat niet genoeg hielp zijn wij over gegaan op vaseline lanette en nu een andere zalf (zal later de naam even opzoeken ze slaapt nu)

nu heeft zij op haar knieen en bij haar knieholtes pigmentvlekken,niet super opvalend maar ze zijn er wel, deze had zij eerst niet.

kan dit door de zalf komen(lijkt mij eigenlijk van niet want in haar gezicht heeft ze dit niet en daar smeren we ook) het staat ook niet bij de bijwerkingen, maar hoe kan het dan komen/ hoe ontstaat een pigmentvlek??

nu hoop ik uiteraard dat de pigmentvlekken toch met het droge huidje te maken kunnen hebben en dat zij over gaan, kan dit????

Toegevoegd na 1 minuut:
ze is bijna 8 maanden

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Pigmentvlekken kunnen ontstaan door eczeem, dit zal bij jouw dochtertje het geval zijn, een baby heeft een hele snelle celvernieuwing, waardoor de pigmentvlekken wel minder kunnen worden, of zelfs helemaal weg gaan, ga eens met haar naar de huisarts, zodat de oorzaak onderzocht kan worden.