Wat zorgt ervoor dat je lijmschilfertjes in je haar krijgt van gel? Wat zit er in gel waardoor je dat krijgt?

Toegevoegd na 48 minuten:
Daarmee bedoel ik echt gel, het is volgens mij wel opgedroogd gel. Dit krijg je als je een helm of een muts o.i.d. ophad. Dit komt voor bij de wat duurdere merken, maar een oplossing als, andere gel gebruiken heb ik nu niet zoveel aan. Ik wou dit graag namelijk weten voor een onderzoek op school.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Dit komt vooral voor bij gel waar extra verstevigende elementen in zitten, waarmee je mooie pieken in je haar kunt maken. Die drogen soms schilferig op. Welk bestanddeel dat is, weet ik niet precies, maar wat je zou kunnen doen is een pot goedkope gel en een pot schilfergel kopen (ik heb ultra-gel van Schwartzkopf die geweldig schilfert) en dan de ingrediënten lijstjes die er op staan, vergelijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ga er eigenlijk van uit dat het geen lijmschilfertjes zijn maar gewoon huidschilfertjes. Overmatig gebruik van haarproducten als gel, wax, lak etc zorgt er vaak voor dat de hoofdhuid geïrriteerd raakt waardoor huidschilfertjes loslaten. Omdat je tijdens het aanbrengen van de gel door je haar en over je hoofd wrijft lijkt het misschien zo dat de schilfertjes uit de gel komen, maar geen fabrikant zal gel gaan verkopen mét schilfertjes.

Via de link vind je wat tips om schilfertjes te voorkomen. Probeer anders een keer je haar (bijv. in de vakantie) een weekje rust te geven zodat alles goed weg is. Verder natuurlijk met mate haarproducten gebruiken en dan zo het beter moeten gaan.

Succes!

Toegevoegd na 40 minuten:
nav je toevoeging: als het gaat om opgedroogde gel dan is het niet goed ingewreven. bij het inbrengen van de gel masseer je alles er goed in en brengt daarna het haar in model. als er dan nog opgedroogde gel overblijft dan is er teveel gebruikt.

het komt dus niet door een bepaald ingrediënt dat er stukjes opgedroogde gel in je haar zitten, maar omdat het te veel is om aan je haar te hechten. alles wat niet goed aan je haar is gehecht gaat onder een muts of helm samenklonteren en droogt op als stukjes hardgeworden gel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het gaat over een specifieke ingredient die in de gel zit wat er voor zorgt dat de gel zo gaat schilferen, het gaat dus niet over hoofdhuidproblemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe weet jij wat er in de gel van Mark zit? er is geen gelfabrikant zo gek om een ingrediënt te gebruiken waar de gel van gaat schilferen. als dat zo was zouden ze het er al lang uit gehaald hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus wel, alknobe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
laat mij zien welke ingrediënten het schilferen veroorzaken en ik geloof je. ik zou hier graag een expert (kapper of styliste ofzo) over horen ipv gebruikers. vooralsnog ben ik niet overtuigd. bij goed gebruik en normaal (en schoon) haar gaat gel niet schilferen. zeker niet duurdere exemplaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alknobe: ik zou me nog voor kunnen stellen dat die gel reageert met andere stylingproducten die je gebruikt, maar geloof me: die handel schilfert echt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok ik geloof je :)