hallo ik ben 16 en ik heb last van open porien in mijn gezicht wat moet ik doen?

Het is sinds kort begonnen, mijn mama zegt dat het komt omdat ik bronzer poeder gebruik en het er niet goed van af haal als ik ga slapen. Ik gebruik niet echt veel make-up enkel bronzer. Ik ben 16 en ik ben bang dat het erger wordt. Wat kan ik doen zo dat ze weg gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
je kunt niet af van je porien, die heeft je huid nodigen om te ademen.. maar je moet zeker je makeup er wel goed afhalen hoor! Niet alleen voor nu, maar ook voor later. Anders krijg je ook sneller rimpels

Antwoorden (2)

Een vette huid herken je aan een glimmend uiterlijk, brede poriën, duidelijk zichtbare mee-eters en puistjes. De huid ziet er dikker uit dan andere huidtypen, maar is wel strak. Er is dan ook minder snel sprake van rimpelvorming. Het is belangrijk om de huid goed te reinigen met een antibacteriële gezichtsreiniger om het te veel aan talg op te lossen. Vermijd reinigingsproducten met alcohol, omdat deze de huid uitdrogen en de talgproductie nog meer stimuleren. Breng daarna een milde gezichtscrème aan op waterbasis.
Laat je huid eens beoordelen door een deskundige, die vind je bij de schoonheidsspecialiste, maar ook bij de betere drogisterijen/parfumerie, laat je daar een goed huidadvies geven en producten adviseren, geef duidelijk aan wat je budget is, dus hoeveel je ervoor uit wil geven, goede producten zijn er in alle prijsklassen. Een gezonde huid begint bij een gezonde voeding, maar ook reinigen is belangrijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat goed helpt is sudocreme dat is eigenlijk voor baby billen. Maar het helpt heel goed tegen puistjes en vetten huid. Het voordeel is het bevat geen agressieve spullen die de puistjes erger maken. Doe het voor het slapen gaan op je puistjes en volgende dag zijn ze ingedroogd. Niet overdag doen want dan lijk je op een spook.