hoe krijg ik mijn huid egaal ik heb namelijk last van rode vlekken op mn gezicht?

ik word echt zot van mijn huid, ik hoop dus dat iemand me goede raad kan geven.. kijk vroeger ontsminkte ik me niet zo vaak, maar vanaf nu wil ik het elke dag doen omdat het toch heel belangrijk is. Ik heb al jaren last van wat roodheid rond en op mn neus en op mn kin.. Nu heb ik reinigingsmelk gekocht voor droge en gevoelige huid.. wat blijkt een week later is mijn huid dan weer te vettig en krijg ik een beetje puistjes.. nu moet ik dus weer producten kopen voor een vette huid? Ik ben best wel jaloers op mensen met een perfecte huid en ik wil dit ook! Maar het lukt alleen niet :( Dus als er iemand is die er iets van kent , please share !!! :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
let ook goed op je voeding en zorg dat je veel water drinkt. Kan echt heel veel verschil maken.
Vooral suiker is funest voor je huid.
En zorg dat je regelmatig je kussensloop wisselt en genoeg slaap krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga naar een goede drogist. Daar kan men je een goed advies geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een goede drogist kunnen ze je hiermee het beste helpen! Ik zou zelf wel een product gebruiken tegen een droge huid, maar die niet te vaak gebruiken zodat je niet weer een te vette huid krijgt. Het is ook belangrijk om je gezicht goed schoon te houden nadat je make up hebt gedragen. Door bijvoorbeeld te reinigen met reinigingsmelk of tonic.
Wees voorzichtig met schoonmaken bij de rode gebieden in je gezicht. Gebruik daar ook geen scrub producten en liever zeep zonder toegevoegde geur en kleurstoffen bv.
Verder is het goed om je gezicht rust te gunnen. Dus eens een makeup vrije dag bijvoorbeeld. Als je de vlekjes overdag minder op wil laten vallen kan je ze natuurlijk een beetje verbergen met makeup. Een goede camouflage stick of foundation verhult al vrij veel. Voor advies hierover kan je het beste naar douglas gaan. Deze geven meestal een vrijblijvend advies en je mag ook producten testen. Wel goed schoonmaken nadat je het hebt gedragen. Ik hoop dat het lukt! :)

Antwoorden (2)

Het kan zijn dat je een allergische reactie hebt gehad op de reinigingsmelk. Laat je bij een drogist goed adviseren wat voor huidtype je hebt en gebruik naast reiningsmelk en -tonic ook een dag en nachtcreme. Dan reinig je je huid niet alleen maar bescherm je de huid ook overdag en voed je de huis snachts.
Ik kan je de BB creme van l'oreal aanraden voor als je geen foundation wilt dragen maar toch een egale teint wilt. Deze zorgt ervoor dat de roodheid verdwijnt en geeft zoals ik al zie een mooie egale teint.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Roodheid van de huid duid op irritatie. Dus je kan ofwel een droge huid hebben, of lichte uitslag van iets. Jij kent je huid het beste, dus het is aan jou om te bepalen waar je last van hebt. Een goede zalf is calendulan creme van VSM. Het helpt bij droge huid maar ook bij lichte wondjes en irritaties. Je moet het herhaaldelijk smeren en dan heb je best kans dat het over gaat. als je huid heel vet is op de rode plek kun je je huid eerst wassen of eventueel scrubben om het overtollige vet weg te gaan.
Als je echt erg last van een droge huid hebt kun je ook Vette Creme halen bij de apotheek. Dit is een creme gebaseerd op vaseline, van bipharma. De volledige naam is vaseline-cetomacrogolcrème FNA. Kost wel wat maar werkt super.

Maar een dokter of een dermatoloog kan jou nog altijd beter helpen :)

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja en experimenteer niet te veel met allerlei middeltjes, dit kan je huid alleen maar erger irriteren. Reinigingsmelk moet je alleen gebruiken als je echt veel puisten en een vette huid hebt, anders is alleen water en eventueel douchegel echt voldoende. En verder weet ik nog dat tomaten en avocado's een uitkomst voor je huid kunnen zijn, dus misschien kun je proberen om dat op je huid te smeren.