Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik tegen de geur van mijn hoofdhuid doen als het veel talg blijft produceren?

Mijn hoofdhuid produceert heel veel talg en ik kan er niets aan doen (ik was m'n haar al eens in de 2-3 dagen). Daarnaast was ik m'n haar goed onder de douche om toch nog talg weg te krijgen. Hoe kan ik de geur van mijn hoofdhuid toch aangenaam maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Talg is op zich geurloos, maar bacteriën kunnen het een kenmerkende geur geven. alg heeft een beschermende werking tegen uitdroging van de huid en het haar en tegen infectie door bacteriën en schimmels. De talgproductie is afhankelijk van de hormoonhuishouding en leeftijd.

Belangrijk is dus niet om de talgproductie tegen te gaan (tenzij bij overproductie=acne) maar om de bacterien die de geur veroorzaken te bestrijden. Hiervoor is een dermatoloog de aangewezen persoon aangezien die de boel op kweek kan laten zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding