Is mascara aanbrengen makkelijker met zo een groot borsteltje?

Ik gebruik zelden of nooit make-up. Maar wil wel af en toe mascara gaan gebruiken. Nou heb je mascara met een fijn/klein borsteltje en met een dikker/groot borsteltje. Wat is makkelijker als je er niet handig in bent?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik heb even gekeken en ik denk dat ik normale lengte en dikte van wimpers heb. Misschien zelfs ietsje kortig. In ieder geval geen lange dikke wimpers van mijzelf..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het hangt van de dikte en lengte van jouw wimpers af welk borsteltje je het beste kunt gebruiken. Als je er niet handig in bent krijg je met een klein fijn exemplaar waarschijnlijk wel een mooier resultaat, omdat de kans dat je een te grote klodder aanbrengt met een dik borsteltje groter is. Dan krijg je het niet goed over de wimperhaartjes verdeeld.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat hangt ook een beetje af van het resultaat dat je wilt bereiken; volle borstels zijn vaak volume-mascaras en fijne borstels geven vaak verlenging van de wimpers.
Wat misschien óók een idee is, is om eentje te kopen met een soort kammetje of eentje met rubberen 'haartjes'. Deze separeert de wimpers heel mooi en geeft naar mijn mening het minste gedoe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een groot borsteltje zou ik niet gebruiken als je dunne, korte wimpers hebt van jezelf. Er zijn mascara's met een trilfunctie in het borstelkopje. (Bijv. van Maybeline ofzo) je hoeft dan alleen nog maar te 'smeren', door het trillen separeert het je wimpers.

Als je dikkere, langere wimpers hebt van jezelf zou ik geen grote borstel gebruiken, een kleine volstaat dan. Anders krijg je zogenaamde spinnenpoten, vastgeplakte wimpermassa (niet mooi:( )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergat te melden dan ik in het algemeen dikke borstelkopjes niet fijn vind. M'n wimpers plakken dan altijd aan elkaar vast en het word een smerige plakkerige boel
Soms kan het makkelijker zijn en sneller. Het ligt er maar aan wat voor jou het makkelijkste is. Het ligt ook aan de lengte van je wimpers; heb je korte dan gebruik je het beste een dun borsteltje, maar heb je lange wimpers dsn zou een dik borsteltje ook een optie kunnen zijn

Toegevoegd na 4 minuten:
Tip voor aan elkaar plakkende wimpers:pak een borstel van een oude mascasra, was em dan goed af en droog em ook af. Als je ziet dat je wimpers aan elkaar plakken (wanneer ze nog nat zijn), borstel ze dan eens uit. Je doet dan net of je weer een laagje mascara opdoet, maar eigenlijk borstel je ze wat uit en haalt het grote 'klonten' weg..