Wat is de mogelijke aanpak als je voor je uiterlijk een make over wil, zonder hiervoor naar een styliste te hoeven gaan?

het zal niet voor vanavond zijn :) maar ik ben van plan om mijn uiterlijk eens kritisch onder de loupe te nemen. NIet omdat ik mezelf lelijk vind of zo, maar ik loop al heel mijn volwassen leven min of meer in dezelde look en begin nu toch op een leeftijd te komen dat ik er ouder ga uitzien als ik me te jong opmaak. Plus is er toch wat werk aan de winkel met mijn figuur en zo, al ben ik niet te dik ik ben toch 15 kg verzwaard.
Maar hoe pak ik dat aan? Ik heb geen geld voor schoonheidsinstituten, dure kappers en zo. Plus wil ik ook wat origineel blijven en die professionals duwen je soms in een bepaalde richting (van wat "in" is).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt geen dure stylist nodig!

Loop een winkel binnen en vraag een verkoopster/verkoper om hulp.
Vraag bv of hij/zij iets voor je uit wilt zoeken wat nu trendy is.
Je kan zelf bepalen welke winkel je in gaat en dus ook hoe duur je nieuwe outfit is.

Dit kan je ook bij de kapper doen.
Vraag om advies. Welk kapsel past het best bij de vorm van je gezicht, je oogkleur etc.
Jij bent altijd nog degene die bepaalt wat er met je haar gebeurt.

Nieuwe schoenen? Neem je outfit mee en vraag weer om advies. Welk paar past er goed bij?
Sieraden? Doe hetzelfde!

Dus jij bepaalt hoe veel geld je eraan uit geeft!
En advies krijgen is gratis.. dus maak daar gebruik van!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Succes ermee! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Denk na wat jij leuk vind, ik weet niet hoe oud u bent maar als u iets wil veranderen. Begin boven aan met uw haar dan ogen enz. Kijk op het internet. En als u dat mooi vind probeer het zelf lukt het niet u kan altijd nog hulp krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer eens nieuw haar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat kleding betreft zou je op internet eens rond kunnen kijken wat voor stijl je aanspreekt. Daarna in winkels gewoon eens wat aanpassen in die stijl(en), ook als je in eerste instantie denkt dat het niets voor je is. Kan soms heel verrassend uitpakken! Als je een vriendin meeneemt, dan kan je ook de mening van een ander horen. Verkoopsters in winkels roepen maar al te snel dat iets je staat...

Om eens een heel ander kapsel te proberen, zonder dat het je een cent kost, kan je op de site in de bron je eigen foto opladen, en er allerlei soorten kapsels in alle kleuren op loslaten. Een aanrader! (Klik links op 'virtueel'.)