Kan je na het epileren met een epilady gelijk ontharingscreme gebruiken?

Sinds kort epileer ik alles van mijn benen tot,mijn oksels. Mijn oksels zijn nu vrij glad en niet meer pijnlijk bij het epileren. Maar met name op mijn benen nog wel een beetje. Ik heb dikke donkere haren en een licht blanke huid. Je ziet dus alles heel goed. En die haren zitten overal maar met name bij mij op rot plekjes zoals boven mijn knie holten en echt veel op mijn boven been aan de binnen kant. Ik krijg niet alles goed weg. Nu ga ik twee weken op vakantie en heb geen zin om elke dag te controleren. Wil dat het tenminste een week weg blijft. Kan ik dan mezelf eerst epileren om daarna gelijk of de dag erna ontharingscreme gebruiken? Hoelang blijft het dan weg?

Dank jullie,wel!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Een dag wachten is wat aan de korte kant. Ontharingscreme is behoorlijk hard voor je benen. En als deze al zijn blootgesteld aan een epilady dan zijn ze exta gevoelig.
Verder blijven bij zowel de epilady als ontharingscreme de haren gemiddeld 3 tot 4 weken weg. Na veelvuldig gebruik kan dit langer worden. Succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3 tot 4 weken met ontharingscreme? De haren worden net iets onder de huid weggehaald hiermee, als je een dag langer als met scheren redt, dan is dat mooi. Terwijl je met epileren de haar met wortel en al eruit trekt, dat blijft ongeveer 4 weken weg, het enige dat hiermee snel terug groeit, is een enkel haartje dat afbreekt tijdens het epileren. Bij ontharingscreme haal je alleen het topje van de haar af, meer wordt er niet verwijderd, dus langer wegblijven naarmate je het vaker doet, is hier ook niet aan de orde.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij heb je gelijk crea
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lang helaas. Maar het scheelt natuurlijk ook per persoon en wat voor soort haar je hebt. Als ik ontharingscreme gebruik hoef ik zeker 3 weken niet te scheren en bij harsen idem dito. Maar ik heb dunne en lichte haren waardoor harsen lastig is. Ik ben bang dat een echte ideal oplossing niet bestaat. Als je zwarte haren hebt kom je met epilady en harsen wel het verst denk ik. Of het misschien vlak voor je vakantie professioneel laten doen..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De haartjes komen pas niet meer terug als het haarzakje kapot is, dat kan heel lang duren. Volhouden dus, dan verdwijnen er steeds meer en komen op den duur, dan niet meer terug. Ontharingscreme zal voor jou echt geen oplossing zijn, leuk voor een weekendje weg, maar voor een vakantie zeker niet. Koel je benen eens voor het epileren, dan zijn ze minder gevoelig. Epileer ook vaker, dan zijn er nog minder haartjes door, waardoor je er minder te pakken krijgt en minder gevoelig is. Probeer het anders eens met harsen, daar zijn makkelijke apparaten voor in de handel, warme hars werkt veel beter dan koude harsstrips. Ook IPL wordt steeds goedkoper, dit haalt het haar wel definitief weg.
http://thewaxingshop.com/harsapparaat/modulair-kit-harscassetteverwarmer-met-basisstation.html http://www.wellnessenbeauty.nl/laser-ontharen/?gclid=COyP8MCRjb4CFQcewwodQGEATA
Het enige dat op deze site enigszins overdreven wordt, is de vergoeding, om het vergoedt te krijgen moet je echt last hebben van zware overbeharing, dus mannelijke beharing. Denk er eens over na wat bij jou past.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Leg eerst een theedoek of niet te dikke andere doek op je benen, leg daar een icepack op of desnoods een zak diepvriesdoperwten, laat dat even liggen voordat je gaat epileren. Beweeg het apparaat ook rustig, dan pak je ook meer haren mee, als je het te snel doet, sla je veel haren over.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat moet je voelen, strijk zachtjes vanaf je enkel richting je knie en van je knie richting billen. Strijk dus tegen de haargroeirichting in, dan voel je eventuele achtergebleven haren zitten.