Hoe verf ik mijn haar van bruin naar blond?

Nou ik ben dus van mezelf blond toen ooit bruin geverfd daarna weer blond met highlights bij de kapper (maar dat was best duur) en nu had ik dus mijn haar ongeveer zwart nou dat heb ik ontkleurd en het is nu een lichte kleur bruin en ik wil het dus blond maar kan ik dit zelf doen? De kapper is mij te duur en mijn vriendin wil het best voor me verfen maar ik weet dus niet wat voor vwerf of zal ik het nog eens ontkleuren en dan blond verfen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je kan een potje waterstof peroxide kopen bij de drooggist om je haar te ontkleuren, dan het heel erg goed in een masker zetten er een nacht overheen laten gaan en het dan weer blond verven.

Antwoorden (2)

Dat is niet te zeggen, zonder precies te weten welke kleur haar je nu hebt en welke kleur je precies wil bereiken. Ik adviseer je toch naar een kapper te gaan (Brainwash doet dit voor rond de 40 euro voor het ontkleuren en daarbij komt dan nog ongeveer 30 euro voor het de juiste kleur aanbrengen). Voor iemand die geen tot weinig kennis heeft van haarkleuren is dit ook niet te doen. Mensen schatten hun haarkleur meestal te donker in en kiezen daardoor de verkeerde kleuren. Ik denk dat je 6% waterstofperoxide nodig hebt, mogelijk dan moet voor pigmenteren en daarna nog een kleur over de blondering moet zetten. Dan ben je ook minimaal 40 euro kwijt. Maar dit is dan wel een gok, bij de kapper weet je zeker dat het goed gaat, gaat het toch niet zoals je wil, dan zullen ze dit gratis corrigeren tot het wel naar je zin is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
of als geld het probleem is ... gewoon wachten tot je haar weer is aangegroeid en dan afknippen ;) :p want als je je haar steeds blijft kleuren en/of ontkleuren is ook niet erg gezond.
Jaren geleden ook gedaan. Bij de kapper laten ontkleuren toen was ik Bassie Oranje. En dood ongelukkig week erna naar andere kapper gegaan eerst gevraagd of het kon. Daar hebben ze me weer blond gekregen na veel wassen met? Mijn haar heeft daardoor wel veel te verduren gehad. Ik zou het zeker niet zelf proberen.