Wat voor shampoo/middel kan ik gebruiken bij een geirriteerde hoofdhuid? Ik heb veel last van talgbolletjes, schilfers en rode hoofdhuid.

Ik heb erg dun haar, en ik heb vooral last van de talgbolletjes. Als ik met mijn nagel over mijn hoofdhuid ga, zie ik ze onder mn nagel zitten (net zo'n soort talgbolletje als bij een meeeter).
Ook is het erg pijnlijk om mijn haren te borstelen, mijn hoofdhuid is erg gevoelig en word dan snel rood.

Ik gebruik verder geen stylingproducten, alleen shampoo en conditioner, en 's ochtends haar borstelen.
Mijn haar gaat ook redelijk snel jeuken, en dan krijg ik dus allemaal witte bolletjes en wat schilfers in mijn haar :(

Wat voor product kan ik gebruiken, wat kan helpen om dit te verminderen of weg te krijgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat betreft talgbolletjes weet ik het niet, maar ik heb zelf last van eczeem op mijn hoofdhuid. Wat bij mij heel erg helpt is het mijden van het ingrediënt Sodium Laureth Sulfaat of Sodium Lauryl Sulfaat (SLS). Dit is een eigenlijk best wel agressieve reiniger die in bijna elke shampoo of douchegel wel zit. Veel mensen hebben daar geen last van, maar de laatste jaren hoor ik steeds vaker dat mensen met een gevoelige huid er baat bij blijken te hebben dit ingrediënt te vermijden. Let wel: Dit haalt bij mij niet mijn eczeem weg, maar zorgt er wel voor dat het niet erger wordt. Zodra ik één keertje iets als Andrelon gebruik heb ik gelijk dagen jeuk en zit ik vol met schilfers. Nou heb jij niet hetzelfde als ik, maar het is misschien wel het proberen waard, ik hoor ook van mensen met gewoon een gevoelige huid goede verhalen. Het makkelijkst kan je even kijken bij een winkel als De Tuinen, ik gebruik nu afwisselend Dr. Organic (werkt heel goed, maar is sinds ik er 2 jaar terug mee begon verdubbeld in prijs..) en Yes To Cucumbers. Wel heb ik het idee dat het m'n haar droger maakt (of, nou ja, er zitten geen chemische dingen in om de schijn van gezond glazend haar op te houden), dus zorg voor een goede conditioner of haarmasker!

Je kan ook een teer shampoo proberen, ik heb hetzelfde probleem en ik moet zeggen dat dit zeer helpt ! Je mag het haar hier maar 1x per week mee wassen maar je merkt na een paar keer echt verschil. Je zult het wel op recept moeten halen. Succes !

Neutral is een shampoo waar je een geïrriteerd kunt mee voorkomen. Er zitten geen geur en kleurstoffen in. Probeer eens een tijdje geur en kleurloos te wassen. Mocht dit niet helpen zou ik toch even informatie in winnen bij een huisarts: want met je handen letterlijk in je haren zitten is niets Je hebt twee versies normaal en anti roos.

Bronnen:
http://www.neutral.nl/default.asp?id=45

Je zou ook Conditioner Only (CO) kunnen wassen. Vooral mensen met droog haar, krullen en een gevoelige hoofdhuid hebben hier baat bij omdat dit vele malen milder is dan een shampoo. (Niet geschikt voor snel vet wordend haar) Je neemt een conditioner zónder siliconen (in de ingrediëntenlijst alles wat eindigt op -cone, -xane, -conol en -quaternium) en die niet te voedend zijn (bijvoorbeeld Dr. Organic bevat ook geen siliconen, maar is wel zeer voedend voor je haar naar mijn ervaring). Hoe: Maak je haar net en knijp het overtollige water uit je haar. Neem een flinke dot conditioner (lees: 3 keer zoveel als shampoo) en verdeel het goed over je haar en hoofdhuid zodat álles goed bedekt is, masseer het goed in. Laat dit 5-10 min. inwerken, dit kan verschillen van persoon tot persoon. Maak je haar dan een beetje nat, met je hand of 2 sec. onder de douche en er meteen weer onderuit. Masseer nu over je hoofdhuid en je zal merken dat je haar schoon wordt omdat het nu al het vuil meegaat met de conditioner. Goed uitspoelen en evt. nog een voedende conditioner in je haarpunten.

Bronnen:
http://withoutelephants.blogspot.nl/2012/1...
http://www.beautynerdz.com/2012/06/how-to-...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100