Waarom heb ik de laatste maand last van vettig haar?

Hoi :)
Ik heb een probleem...
De de laatste maand(en) heb ik ontzettend last van vettig haar.
Ik heb vele manieren geprobeerd om dit te verkomen maar niks heeft geholpen.
Voor eventjes was die wel weg maar dan komt het weer.

Dit heb ik al gedaan;
Haar goed wassen met Anti-Roos shampoo
Haar goed wassen en krabben met anti-roos shampoo
Haar goed wassen en kammen(met druk) met anti-roos shampoo
bij het douchen extra heet water gebruikt(tot dat er rook zigtbaar is)(ik kan er wel tegen, even pijn maar later niet)

Wat persoonlijke info mischien handig?
Ik ben 16 jaar, en weeg aardig zwaar...
waneer als ik het warm krijg krijg ik jeuk op mijn haar.
tijdens naar school gaan krijg ik het extreem heet en ik ga zweten.
soms (laatste tijd meer) als ik me koptelefoon op doe krijg ik over een kwartier ongeveer jeuk en als ik hem tijdje op me oor heb en ik haal hem eruit dan is die echt heel erg glad/vettig
(dit zeg ik omdat ik gisteren schok bij me koptelefoon.
Ik zat te liggen op me bed met muziek ik viel in slaap en de volgende dag ik haal er uit en dan ....
Helemaal glad en vettig :|

iemand mischien handige tips(zonder iets te kopen?)
Ik ben zelf van plan om me haren te knippen (volledig)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf heb ik ook last van vettig haar, ik gebruik speciale shampoo voor vettig haar. Dit helpt ook een handje.. Ga anders gewoon even langs de drogist en vragen naar een shampoo voor vettig haar..

Het beste antwoord

Zo te lezen belast jij je hoofdhuid teveel en gaat jou hoofdhuid juist extra talg aanmaken. Anti-roos shampoo is vrij agressief en droogt je hoofdhuid uit, waardoor dat talg aangemaakt. Ook te heet water kan zorgen voor vet haar. En hard kammen ook! Want dan stimuleer je de hoofdhuid en gaat hij ook talg aanmaken.
Ik weet niet hoe vaak jij je haar wast, elke dag wassen zorgt ook voor vet haar omdat je je haar elke dag dat aan doet.

Tips:
Gebruik een milde(re) shampoo. Vaak zijn shampoo's 'voor iedere dag' wat milder en zijn wat liever voor je hoofdhuid.
Douche niet te heet, douche liever met lauw water, dat is minder belastend voor je hoofdhuid.
Borstel niet te vaak, lang en hard je haren. 2 keer per dag borstelen is voldoende (ochtend en avond, of je haren moeten echt in de klit zitten halverwege de dag, geen punt om ze dan ook te kammen)
Niet elke dag wassen. Je haar gaat zich gedragen naar hoe jij het behandeld.
En koptelefoon sluit (een gedeelte) van je haar en hoofdhuid af en kan deze niet meer 'ademen' en gaat deze jeuken en zweten. Na een tijdje wordt het ook vet omdat het daar gaat 'ophopen'. Probeer af te wisselen van plek en op en af.
Als je haren wat langer zijn aan de bovenkant gebeurd hetzelfde, je hoofdhuid kan minder ademen en wordt op den duur wat vetter dan eerst. Als je je haren afknipt ben je er in principe van af, maar als je het nog hetzelfde behandeld krijg je weer vet haar.
Minimaliseer het gebruik van stylingproducten, deze kunnen je haar ook vet maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
over koptelefoon:
Aah... zo zit dat dus.
op dit moment draag ik een koptelefoon en heb jeuk(niet heel erg maar ik voel het wel)
Ik wil er niet aankomen want me handen worden weer smerig (en zonet las ik dat ik hem beschadig:p)
Afwisselen van plek gaat denk ik niet, alleen eraf en erop gaat het is een over-de-oor koptelefoon en is erg groot,
Past net precies over me oor heen. Toch bedankt voor je reactie, ik zal eens deze stapjes volgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plusje voor jou. Een aanvulling, zit zo min mogelijk aan je haar/hoofdhuid. Als je eraan zit, wil je hoofd zich beschermeb door talg aan te maken waar je haar snel vet van word. Dus draag je je haar los en doe je de voorste plukjes telkens met je vingers avhter je oren, doe die plukjes dan liever vast met een speldje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien kun je af en toe wisselen met een koptelefoon die je in je oor doet als je merkt dat het gaat jeuken enz.? En als je haar en hoofdhuid weer minder snel vet wordt heb je er wellicht minder last van.
Goede aanvulling Burtie! Bedankt :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Ten eerste moet je wat liever zijn voor je hoofdhuid, met veel wassen, heet water en krabben beschadig je je hoofdhuid,.die over het algemeen heel gevoelig is.

Draag je een pet of muts? Daar kan je haar snellet vet van worden, of een helm, nog erger ;).
Was je haar niet vaker als 2 maal per week,.met een 'gewone' shampoo en zeker niet met heet water. En dan.....let op héél belangrijk, spoel je haren heel goed uit, met lauw water dus.
Droog je haar door er zachtjes in te knijpen met een handdoek en kam het met een kam met grote tanden voorzichtig uit en laat het aan de lucht drogen.
Gel ed kunnen ook voor jeuk zorgen dus fat even achterwege laten tot de jeuk over is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Anti roos shampoo is niet nodig als je geen roos hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+je, je was net wat eerder, goed antwoord :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm Nee ik gebruik geen pet of iets dergelijks.
I douch normaal gesproken heel weinig.
Ik ben er te lui voor ^^
Maar omdat ik deze paar maanden last van heb ging ik 2-3 Keer per week docuhen. hmm aardig zijn voor me haar he xD
En warm water is slecht? ohoh....
well ik denk dat ik dan vanaf morgen een ander meethode moet gaan gebruiken.
ik zal deze stappen eens volgen en hopelijk werkt het!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedere dag douchen wanneer je in de puberteit bent is wel aan te raden. Je zweet meer. Zo zorg je goed voor jezelf.
Je haren worden dan nat, dit geeft niets. Gewoon 2x per week wassen zoals Nelly schrijft.
Meestal komt het niet altijd door de shampoo die je gebruikt, misschien geen conditioner op je hoofdhuid doen, en geen haarproducten op je hoofdhuid.
ook komt het door de seizoensverandering