ik heb mijn haar in het bruin gekleurd maar ik heb de mousse te lang laten zitten nu is het zwart met een rode gloed. hoe wordt het terug bruiner?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Een paar keer goed wassen met Head & Shoulders! Helpt echt :)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt helemaal! +
Indd wassen met head en schouders is een goede maar daarmee verpest je ook de kleur die je wel wou.
Extra warm wassen is beter aan te raden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammer dat je kleur mislukt is, ik denk niet dat het te donker geworden haar, ligt aan de inwerktijd, de kleuring heeft een bepaalde tijd nodig om op kleur te komen en daarna stopt het kleurproces, wel blijven de schadelijke stoffen langer in je haar dan nodig is, wat je haar dus wel kan beschadigen.
Je hebt waarschijnlijk, zoals velen doen, de verkeerde kleur gekozen, donkerblond is voor de meeste mensen al bruin, donkerbruin oogt als zwart, dat is maar een minimaal verschil, zwart lichter maken valt niet mee, je kunt de hierboven geprezen methode van anti-roos shampoo proberen, doe dat dan wel op de juiste manier, aanbrengen op droog haar, 10 minuten laten inwerken en dan uitspoelen, dit eventueel herhalen. OF je kunt gaan ontkleuren, bij beide middelen is de kans dat je haar groen of oranje wordt erg groot, koop dus bijvoorbeeld, een donkerblond voor als het (te) rood uitvalt en bijvoorbeeld, een donkergoudblond ( kies dan een kleur die rood bevat, donkergoudblond doet dat) voor als het (te) groen uitvalt, bewaar de bon en breng na het ontkleuren en kleuren het product dat je niet gebruikt hebt terug naar de winkel. Er zijn verschillende gradaties ontkleuringen te koop, van 2-4 tinten, tot 6-8 tinten lichter, wees verstandig, laat je dit maal adviseren door een medewerker die er verstand van heeft, of nog liever, ga naar de kapper en laat die het mooi maken.