Gezwollen, zeer pijnlijke, kapotte lip met witte laag erop. Hoe behandelen?

Mijn lip is open gegaan en werd uiteindelijk een best grote wond, nu heb ik al een paar dagen een pijnlijke, dikke lip, met een vochtige, dikke, witte soort korst erop. Vanmorgen was het stuk op mijn lip aan de buitenkant van mijn mond ingedroogd, maar de rest was nog steeds zacht, dik en wit. Het buitenste stuk begint ook zacht te worden, en de korst scheurt op sommige plekken, en is zo week dat ik het er zo af zou kunnen pakken, maar dit durf ik niet aan, omdat ik bang ben het nog erger te maken.
Ik kan amper praten, eten en drinken, mijn kaak doet zeer van het niet kunnen ontspannen en online vind ik alleen informatie over koortslippen, welke ik toen ik jonger was veel had, maar dit is duidelijk iets anders, en over droge, gescheurde lippen, die vet gehouden moeten worden.

Heeft iemand hier ook last van/tips voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (1)

Lijkt mij meer een ontsteking zoals je het beschrijft
Het beste kun je ff langs de huisarts voor het beste advies en behandeling.
Je loopt hier al ff mee rond dus op houden met zelf rommelen is mijn advies